9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    TheoKl

Verkeerde boot iMac

Goedemorgen,

Ik weet niet of ik goed zit op deze plek zoniet mijn excuses.

Als ik met de alt-knop ingedrukt opstart staat daar naast mijn MacintoshHD ook recovery10.5.5!

Ik heb nog nooit op deze machine 10.5 gedraaid, het laagste was 10.12. Hoe krijg ik dit weg omdat bijvoorbeeld Bootcamp ook niet wil vanwege 2 systemen die gezien worden. Iemand die weet hoe ik die recovery 10.5.5 kan verwijderen? Alvast bedankt.

Mvg Theo

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door Night. Reden: In juiste subforum geplaatst
    Bijdrager
    TheBigZ

Dat is je recovery partitie. Dat is normaal dat je die hebt. Lekker laten staan.

Bijdrager
    TheoKl

Hallo TheBigZ,

Bedankt voor je reactie maar dat is helemaal niet mijn recovery partitie omdat ik Mojave gebruik en niet 10.5. Dus deze wil ik kwijt!

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    GoeieDag

Mojave? Dan heb je in principe APFS en daar is de Recovery partition niet eens meer te zien in de Startup Manager.

Theo, hoe weet je dat 10.5.5 de nummering is voor een macOS en niet gewoon een versienummer van de Recovery?

Bijdrager
    TheoKl

Hallo GoeieDag,

Dat weet ik niet. Ik weet alleen dat ik dus geen BootCamp kan gebruiken omdat er blijkbaar een 2e systeem al opstaat en dat is dus niet zo.

Bijdrager
    GoeieDag

De beperking bij Bootcamp is niet in ‘systemen’ maar in partities; er mogen niet meerdere partities aanwezig zijn (althans, dat was ‘vroeger’ zo). Maar de Recovery geldt niet als zodanig.

Misschien handiger dat je opgeeft welke foutmelding je krijgt, en ook welke hardware en software versies je gebruikt.

Moderator
    Night

En misschien een screenshotje van de Schijfbeheer app… 😉

Bijdrager
    TheoKl

Ik gebruik 10.14 op mijn iMac late 2012. Ik heb de recovery nog even aangeklikt en dan gaat deze direct naar Apple om 10.5 te installeren. In schijfbeheer is niets te zien van de recovery partitie.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.