8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    thommy7

Verkeerd windows vista SP voor Time Capsule??

Hallo,

Ik heb sinds een tijdje een time capsule. Hij wordt vooral gebruikt als rooter. Nu wou ik hem ook nog gaan gebruiken als draadloze externe harde schijf. (voor backupen via time machine wordt die wel al gebruikt).
    Maar ik stuit op het volgende probleem. Ik wil dingen die op mijn windows pc staan kunnen gebruiken/afspelen op mijn mac. Het leek mij handig om deze bestanden van me windows computer naar de time capsule te sturen om vervolgens met mijn mac de bestanden die naar de time capsule zijn verzonden te gebruiken. Volgens de medewerker van Apple die mij hielp tijdens het aanschaffen van de time capsule moest dit allemaal gewoon kunnen. Het probleem is echter dat als ik het cdtje van de time capsule (standaard bijgeleverd) in mijn windows pc stop er een melding komt dat ik tenminste windows xp SP3 of windows Vista SP1 nodig heb. Op mijn pc staat windows vista home premium en ik neem aan dat ze beginnen met SP 1 dus dat ik dat sowieso heb. Nu snap ik dus niet waarom het niet werkt? Weet iemand een oplossing waardoor ik alsnog bestanden van mn windows pc op mn mac kan gebruiken via de time capsule?

Mvg,
    Thom

Bijdrager
    Yeti

Nee, je begint niet met SP1, SP staat voor service pack, dus gewoon een pakket met essentiele updates. Je begint bij Windows Vista, en daarna komt er een Service Pack uit. Dus ik zou even goed kijken of je nog essentiele updates hebt, en anders moet je dat service pack gewoon los van de MS-site downloaden.

Bijdrager
    thommy7

Ik was net al op de microsoft site aan het rondkijken en had wel iets gedownload iets met Net Framework SP1… het was slechts 10 mb neem aan dat dat niet een heel servicepakket kan zijn? Zal u anders de link naar de download van SP1 voor windows vista hier kunnen posten want ik ben er niet zo handig mee haha

Bijdrager
    thommy7

Heb het gevonden!

Bijdrager
    Yeti

.NET is iets anders inderdaad. Check eerst via Windows Update of je nog essentiele updates hebt, daar zou hij bij moeten staan.

Bijdrager
    thommy7

Ja heb ik gekeken maar dat waren slechts hele kleine updates. Download nu gewoon een volledig service pack

Bijdrager
    Yeti

Ok, mooizo!

Bijdrager
    Pieterr

Let wel op dat je de goede ophaalt. Er is er een voor 32-bit en een voor 64-bit Vista.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.