8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    disc

Verjaardagen

Heb sinds enkeledagen de iPhone G3
    Een klein probleempje:
    Op mijn mac heb ik in het adresboek alle verjaardagen ingegeven, ik heb die datums ingegeven met
    dag/maand/geboortejaar
    Als ik iCall open staan die ook netjes in de agenda
    Maar als ik alles synchroniseer naar mijn iPhone dan zie ik op de Iphone niet alle verjaardagen.
    Het zijn vooral de verjaardagen waarvan de geboortejaren ver in het verleden liggen, is het mogelijk dat de Iphone die dagen niet herkent
    Hoe kan ik dit verhelpen
    Thanks
    D

Moderator
    Poezenbeest

Je synct via iTunes en niet via MobileMe, anders waren er geen verjaardagen doorgekomen (vreemd genoeg).

Het kan inderdaad zijn dat er een tijdslimiet aan de data zit, die nog worden meegesynct, bijvoorbeeld dat data langer dan tien jaar geleden niet meer worden gesynct. Ik zou de instellingen van iCal, Adresboek en iTunes daar even op nalopen.

Andere moelijkheid is dat die specifieke contacten in een groep staan in Adresboek, die niet meegesynct wordt, ook dat zou je even moeten nalopen. Anders even een feedback-formuliertje insturen naar Apple…

Bijdrager
    IndoMac

Even wat anders:
    Ooit had ik een simpele Palm. Daar kon ik de geboortedatum invoeren. Op de dag van de verjaardag zag je dan de leeftijd van betrokkene genoteerd. Kan dat op de een of andere manier ook bij iCal en/of Adresboek?

Bijdrager
    Stadsman

Helaas synct de iPhone de verjaardagen niet of welke andere subscription (weet even de Nederlandse term niet, systeem is in het Engels)! Er is echter een omweg. Exporteer eerst de verjaardagen. Selecteer dan de agenda waar je ze naar toe wilt importeren en importeer ze.

Bijdrager
    IndoMac

Ik heb de geboortedata in mijn Adresboek ingevoerd en dan verschijnen de verjaardagen ‘gewoon’ in iCal. Na het synchroniseren met mijn iPod Touch staan deze heugelijke feiten ook weer ‘gewoon’ op mijn iPod. Dus …. ?

Bijdrager
    disc

Zerk,

Ik sync inderdaad met iTunes, heb reeds de instellingen van iCall, adresboek enz gecheckt, maar vind daar niet iets om het te verhelpen, tenzij ik iets over het hoofd zie.
    Alle contacten worden meegesynct
    Het gaat om specifiek over geboorte data van 1929 en 1930 geboortedata tot 1955 worden wel op de iphone gezet
    Blijf dus met het probleempje zitten
    Thanks anyway
    D

Bijdrager
    Eddy999

Heb dit probleem ook: alles vòòr 01-01-1933 wordt niet overgezet naar de iPhone.
    Dit geldt ook voor alle andere afspraken die je erin hebt staan.

Bijdrager
    iMac-er

Ik heb de verjaardagen in Contacten van Outlook staan en ze worden juist goed via iTunes met mijn iPhone gesynchroniseerd. Je zou toch verwachten dat dit met iCal ook goed zou moeten kunnen, niet waar? Immers is iCal een Apple product. Maar helaas…..

Oja, en ik gebruik ‘Upcoming’ app om de verjaardagen in de gaten te houden en mij op tijd op de hoogte te houden. Het werkt perfect. Je kunt zo instellen dat je de leeftijd van de mensen ziet.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.