7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    joostinthehouse

Verjaardagen in iCal

In mijn adresboek komen kaarten voor met twee namen. Twee namen betekent ook twee verjaardagen. Nu kan ik handmatig een extra verjaardag aanmaken in de voorkeuren van het Adresboek. Maar als ik iCal open en de verjaarskalender aan vink wordt deze extra verjaardag niet in de kalender aangegeven.

Is hier een foefje voor of is het gewoon niet mogelijk.

Ik hoor het uiteraard graag.

Dank!

Bijdrager
    Bor

Iedereen een eigen kaart geven denk ik…

Bijdrager
    Rolf

Da’s al een heel oud thema…sinds de launch van iCal als ik mij goed herinner. Oplossing ? Ieder een eigen kaart. Dus vrienden met 8 kinderen??……dan heb je 10 entries in je Adressbook. Gefeliciteerd zeg maar….*S*
    (en dit is geen grap, volgens mij is het echt de enige methode)

Inactief
    Anoniem
    ”joostinthehouse”

Nu kan ik handmatig een extra verjaardag aanmaken in de voorkeuren van het Adresboek.

Welke versie van OSX gebruik jij? Want ik kan maar 1 verjaardag per persoon aanmaken (logisch!). Het lijkt mij erg onlogisch om voor 1 kaart meerdere verjaardagen te hebben.

Bijdrager
    gipsman

Beetje offtopic: misschien is het beter een ‘gewone’ kalender als verjaarsdagkalender aan te maken.
    De echte ical-verjaardagskalender heeft als belangrijk minpunt dat je geen alert kunt
    toevoegen om je enkele dagen vroeger aan te porren een kaart te sturen/cadeautje te kopen…
    Als je zo’n ‘losse’ kalender maakt kun je zowel op je mac als op je eventuele (i)phone met sync
    meerdere soorten waarschuwingen hebben dat er een verjaardag aan zit te komen.

Bijdrager
    joostinthehouse

@the_one

Ik hetb 10.5.4.
    Bij voorkeuren in Adresboek -> Sjabloon kun je een extra veld toevoegen. Datums (meervoud is toch data?) kun je dan aanpassen als extra verjaardag. Bijvoorbeeld vriendin of kinderen oid.

Ik heb namelijk een aparte map met adressen voor een festival waar in de organisatie zit. Veel adressen in mijn bestand hebben 2 vrijwilligers, vriend vriendin. Als ik daar twee kaarten van maak krijg ik ook dubbele adresstickers en dat vind ik een beetje zonde.

Groets,

Bijdrager
    Rolf

Dat is juist als het je alleen om een adresboek te doen is. Maar als je in je adresboek verjaardagen bijhoudt, die ‘automatisch’ in iCal moeten komen, dan kun je niet anders dan een adreskaart PER verjaardag aanhouden. Als je bijvoorbeeld vrienden hebt met kinderen, dan moet je van allemaal een aparte kaart hebben MITS je hun geboortedata vanuit Adresboek automatisch in iCal wil hebben…..

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.