5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    efjee

verjaardag in adresboek

Hallo,
    Sinds ik ios7 heb gebeurd er het volgende:, dit is nu al 3 x voorgekomen dat de verjaardagen van verschillende mensen in het adresboek naar een andere datum gaan. Bv. ik ben jarig op 2 mei, zo staat dat ook in t adresboek en na verloop van tijd wordt die dag verplaatst naar 3 mei. Dit wordt dan ook in ical veranderd.
    Dit gebeurd bij een aantal personen, heel vervelend.

Heeft iemand een idee??

gr
    Efjee

Bijdrager
    tarun

Misschien heeft het met tijdzones te maken? Verschuiven alle verjaardagen even ver naar achteren?

Bijdrager
    efjee

Tarun,

Nee, gelukkig zijn het er maar een stuk of 10 van de 200

Bijdrager
    mowat

Misschien iets met de 12 of 24 uurs notatie? Ik heb dat ooit voorgehad met een horloge met datumweergave waarbij de dag al om 12 uur ‘smiddags al naar de volgende dag oversprong. Hij liep dus 12 uur voor.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Het lijkt me sterk dat dit aan 12- of 24-uursnotatie zal liggen: bij een horloge is het je eigen schuld omdat jij met de hand eerst in moet stellen hoe laat het is, en als je zelf 12 uur verkeerd zit zal het horloge dat ook zijn; een iPad, echter, weet via je computer en/of het Internet keurig hoe laat het is en presenteert die tijd alleen op de manier die jij wilt. Afgezien daarvan kán de datum van een verjaardag door zo’n fout niet in de loop van de tijd opschuiven: hij zou dan gewoon altijd een halve dag te vroeg of te laat beginnen, omdat het apparaat de verkeerde datum weergeeft — in plaats van dat iemand die op 2 mei jarig is, ineens op 3 mei „ingepland” wordt.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.