17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Firebutterfly

Verhuzien oude of nieuwe Airport Express

Beste mede Mac fans,

Begin september ga ik verhuizen vanwege mijn studie. Ik ga niet in een studentenhuis wonen maar in een gewoon huisje.
    Ik heb nog een oude AirPort Express. Deze heb ik gekocht in 2009. Op dit moment gebruik ik deze voor muziek luisteren vanaf mijn laptop op mijn stereoinstallatie.
    Als ik verhuisd ben, wil ik mijn Airport Express naast het muziek luisteren gebruiken als router en voor de Apple TV.
    Kan ik dit doen met mijn huidige of kan ik beter een nieuwe aanschaffen?

Groetjes

Bijdrager
    jobz

Je kunt met je oude
    – muziek luisteren
    – gebruiken als router

Wat wil je er met de Apple TV mee doen?

De nieuwe express kan niet veel meer. De nieuwe extreme eventueel wel, hang er van af wat je wilt.
    Nadeel van de express is dat de modem en de router naast elkaar moeten staan. Dus of het handig is met de oude hangt een beetje van omvang en bekabeling van je nieuwe huis af.

Bijdrager
    Firebutterfly

Wat wil je er met de Apple TV mee doen?

Ik zou heel graag de media content van mijn MBP op mijn televisie willen bekijken.

Bijdrager
    JazzyJeff

Een nieuwe is zeker aan te raden. Zelfs de nieuwe express is een stuk sneller.
    Zit je veel op het netwerk thuis of alleen soms om je mail te checken? Als je actief gebruik maakt van je thuisnetwerk is een Airport Extreme geen overbodige luxe denk ik.
    Maar dit alles gaat natuurlijk wel gepaard met de nodige kosten.

Bijdrager
    jobz

Als je de media wilt bekijken op je TV heb je Apple TV nodig.. dat is deze..

@JazzyJeff, waarom is de nieuwe Extreme sneller? Gebruikt toch ook 802.11n? Net als de oude?

Bijdrager
    Firebutterfly

Ik ga toch voor de Express omdat ik toch wel m’n muziek wil blijven beluisteren op m’n radio. Dat vind ik echt zoiets fijns. Helaas kan dat met de Extreme niet. Ik maak actief van internet.

Bijdrager
    jobz

je kunt ze ook allebei gebruiken. Extreme als router. Express aan je stereo en als versterking van je netwerk. Apple TV aan je TV.

Maar het is jouw huis, dus mag je helemaal zelf weten.:lol:

Bijdrager
    JazzyJeff

@jobz, eerlijk gezegd spreek ik niet uit eigen praktijk ervaring, maar zoals ik begrijp maakt de nieuwe express gebruik van een andere draadloze techniek en ligt de N-netwerk snelheid een stuk hoger.
    Hier ook besproken: http://www.onemorething.nl/community/topic/verschil-nieuwe-airport-express-en-airport-extreme
    Hierdoor zou zowel de snelheid als het bereik bij het nieuwe model hoger liggen.
    Dit is iets wat voor de Extreme (ten opzichte van de express) altijd al zo was.

@firebutterfly, zoals jobz al aangaf hoef je de express natuurlijk niet weg te doen, maar kun je deze aan een extreme netwerk koppelen voor AirPlay gebruik. Het beste van twee werelden:-)

Bijdrager
    Firebutterfly

Jobz, je brengt me op een idee. Een grote externe harde schijf zal geen overbodige studie zijn aangezien mijn multimedia studie. Die kan ik dan aan de Extreme hangen. Dan heb ik het wel over een externe HD van 1 of 2 TB.

De mensen die bij mij op bezoek komen, mogen op het gastennetwerk. No way, dat ik hen op mijn netwerk wil hebben.

Bijdrager
    Firebutterfly

Volgens mij is mijn huidige Express kapot. Het enige, wat nog gebeurt is dat het oranje lampje knippert. Ik heb hem al regelmatig gereset.

Bijdrager
    JazzyJeff

Zie je de express nog wel op je Mac (via het Airport-hulpprogramma)?

Bijdrager
    Firebutterfly

Nee, dat is het hele probleem.

Bijdrager
    JazzyJeff

Heb ik ook een keer gehad. Wat bij mij werkte was de express uit het stopcontact halen, resetknop ingedrukt houden en dan weer in het stopcontact. Na 5 seconden resetknop loslaten. Dit heette volgens de vriendelijke Apple verkoper een harde reset.

Bijdrager
    Firebutterfly

Maar moet ik de resetknop ingedrukt houden als ik mijn Express weer in het stopcontact steek?

Bijdrager
    JazzyJeff

Ja, de hele tijd ingedrukt houden. Als hij weer in het stopcontact zit even 5 seconden wachten. Dan loslaten.
    Dit werkte toen bij mij.

Bijdrager
    Firebutterfly

Twee pogingen gedaan zonder resultaat :sad:.

Bijdrager
    Firebutterfly

En dan nog even een vraagje: printen jullie draadloos?

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.