7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    NI3LS

Verhogen schermresolutie iMac 2007?

Ik heb een iMac uit 2007 en de maximale schermresolutie is 1680 x 1050.

Vroeg me af of er een trick/hack is om dit op te schroeven? Bij Windows (vergeef me het schelden in de kerk) kun je toch aardig wat hoge resoluties kiezen?

Bijdrager
    Gastje01

Is dat niet de fysieke maximale resolutie van het scherm? Als je m al hoger zou kunnen zetten, had dat geen zin omdat je scherm het toch niet kan weergeven.

Bijdrager
    NI3LS
    Gastje01 op 30 juni 2010

Is dat niet de fysieke maximale resolutie van het scherm? Als je m al hoger zou kunnen zetten, had dat geen zin omdat je scherm het toch niet kan weergeven.

Kan ik mij prima voorstellen, maar dan valt me nu pas op dat het aardig laag is… of dat lijkt maar zo.

Bijdrager
    Gastje01

Het scherm van mijn 27″ iMac gaat tot 2560 x 1440 pixels, en mijn 13″ MacBook 1280 x 800 pixels, ik neem aan dat jou iMac daar tussen in zit, kan prima kloppen dus. Als je het gevoel hebt dat er te weinig op je scherm past, sluit je toch een 2e monitor aan? Die kan als ik me niet vergis prima tot 30″ hebben.

Bijdrager
    Pieterr

Als de deze 20″ iMac hebt klopt het: Apple iMac “Core 2 Duo” 2.0 20-Inch (Al) Specs.

2nd display support:
    2nd Max. Resolution: 1920×1200
    Apple reports that this model supports “digital resolutions up to 1920×1200” and “analog resolutions up to 2048×1536”.

Een 30″ eraan hangen is iets teveel van het goede.

Bijdrager
    prullenbak

http://en.wikipedia.org/wiki/IMac_(Intel-based)

Mid 2007: 24″ : 1920×1200 en 20″:1680×1050

Dat is gewoon wat je scherm kan weergeven, dus niet wat de videokaart aankan, want op een extern scherm kunnen ze allebei gewoon 1920×1200 (mits DAT scherm t kan weergeven, natuurlijk)

Bijdrager
    Melgior

Alle platte beeldschermen hebben één optimale resolutie, alle andere resoluties moeten worden gesimuleerd en geven dus een lelijk beeld. Dit heeft dus verder niets te maken met het besturingssysteem.

Los van dat je de getalletjes misschien laag vind klinken, heb je er ook echt last van?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.