5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    siemsiem

vergroting cmd+4

Hallo,

mischien staat het al ergens op dit forum maar toch, ik maak vaak een soort van screencapture door cmd+4 op mijn toetsenbord ingedrukt te hoyden. het komt dan netjes op mijn buroblad te staan. maar als ik de afbeelding dan weer in bijv. pages plak word hij vergroot. is er een manier om dit vergroten uit te zetten zodat het dus op de zelfde grote als ik de screencapture genomes is te staan? en kan ik ook ervoor zorgen als ik dat doe dat net zoals in windows ik op rechtermuisknop –> plakken kan duwen en het rechtstreeks met dezelfde grote geplakt wordt in mijn bijv. pages document?

Alvast bedankt
    Groetjes Siem Peters

Bijdrager
    siemsiem

sorry ik bedoel shift+cmd+4

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Het formaat van de schermafbeelding hangt af van je scherm resolutie. Als je een scherm van 1024×768 hebt is dat natuurlijk een stuk kleiner dan een scherm van 1680×1050. Maar je kan hem toch handmatig verkleinen? Uitzetten van deze vergroting is niet mogelijk geloof ik. Plakken van de schermafbeelding is ook niet mogelijk, echter wel via een omweg.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Je probleem ligt niet bij de schermafbeeldingen, maar bij de manier waarop Pages omgaat met ingevoegde afbeeldingen: die worden, als ze te groot zijn, verkleind naar de beschikbare breedte in de kolom, en soms volgens mij ook vergroot (als de breedte van de afbeelding in de buurt komt van die beschikbare breedte). Als je de afbeelding op werkelijke grootte wilt hebben moet je in het Infovenster even bovenin op het liniaaltje klikken en dan op de knop “Originele grootte.”

Alleen moet je je wel realiseren dat werkelijke grootte op je scherm niet hetzelfde is als werkelijke grootte op een vel papier.

Bijdrager
    casperrrrrrr

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.