5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    peterwillem

"Vergeten " wifi apparaat (Airport Express) terug krijgen in Airport config prog

Twee dagen geleden is een van mijn AP extresses vergeten in AP config programma. Wil het weer terug hebben maar het wordt niet meer herkend.
    Heb een paar keer de stroom eraf gehaald en dan weer aan maar steeds blijft ie eerst kort groen en danvast oranje en al snel oranje knipperen.
    In AP config andere wifi apparaten zoeken metwifi interface aangevinkt. Blijft weg.
    Kan ik hem terug krijgen en zo ja hoe?

Inactief
    Anoniem

Misschien moet je je AE even helemaal resetten. Dat is wat anders dan uit en weer aan zetten. Hoe je dat voor elk model moet doen lees je hier.

Bijdrager
    peterwillem

OK bedankt. Heb ik dus nu gedaan maar het had wel wat voeten in de aarde. Uiteindelijk rechtstreeks via utp kabel verbinden met een lan poort op de timecapsule, dan hard resetten, Dan waar wachten tot die in ap config scherm verschijnt en dan de instellingen weer invulllen. Gebruik deze voor muziek streamen van iMac naar radio/versterker.
    Dus moest ik de ap express weer terug plaatsen in buurt van de radio.
    Enfin daar brande de ap expr uiteindelijk ook weer groen en in het ap config scherm was ie ook te zien. Echter voor korte duur.
    Nu brand op de ap express wel het groene lampje maar in ap config scherm is hij niet te lezen (melding apparaat niet gevonden met de vergeet optie)
    Hoe krijg ik hem nu ook te zien in ap config?

Inactief
    Anoniem

Het kan anders.

Nadat je de AE gereset hebt en hij opnieuw is opgestart. Zal je zien dat er een nieuw draadloos netwerk is ontstaan. Het heet zoiets als “Apple Netwerk aeieie12344”. Dit netwerk kan je hernoemen, de security aanzetten en er dan gebruik van gaan maken. Je kan ook je bestaande netwerk uitbreiden door dat aan te geven in de instellingen.

Bijdrager
    peterwillem

Ok, maar ik heb het inmiddels alsvolgt opgelost:
    De ap express in stopcontact < met ethernet kabel aan een lan poort verbinden< harde reset<in ap config opzoeken met andere wifi apparaten<
    dan de ap express wijzigen door bij de tap Draadloos de optie: verbind met draadloos netwerk te kiezen< en dan werk bij.
    Na enige tijd staat alles op groen. Evt deze procedure herhalen als het nog niet direct lukt. Gebruik je de ap express om bereik netwerk te vergroten dan moet je die optie kiezen.

ps dit is niet mijn eigen vinding maar een combinatie van posts die ik gegoogeld heb.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.