5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    marceljanssen

vergelijkbare LCD weergave tov LaCie22 electron II

Ik ben opzoek naar een vervanging van een LaCie electron II (crt 22″ ). Een oud bakbeest dat het nog best prima doet maar vervangen gaat worden. Naast de kleurkwaliteit en prijs vind ik de pixel weergave/grote ook van groot belang.
    Wat mij opvalt is dat bij de meeste LCD monitoren de weergave steeds kleiner wordt, wat ik zelf niet als een voordeel ervaar. Dit omdat ik minder goed zie en zeker als ik er 8 uur mee werk.

Een Apple Cinema 23 geeft alles net even kleiner weer. Zeker teksten in palleten van Photoshop. Final Cut Pro is op mijn huidige electron II soms moeilijk te lezen.
    Is bijv een LaCie 321 LCD (21,3″) wat beeldgrote vergelijkbaar of toch kleiner dan de electron II?

Of zijn er andere LCD monitoren die in de buurt komen van de electron II weergave. Ik wil niet naar een kleinere weergave maar wel minimaal 1280 x1024 behouden.

Grtn, Marcel

Sleutelbeheerder
    Night

Als zaken kleiner weergegeven worden is dat resolutie-afhankelijk. Een 23″ cinema display staat ‘standaard’ op 1920 x 1200 pixels. Als je dat dus aanpast naar 1280×1024 pixels zou het prima leesbaar moeten zijn voor je

Bijdrager
    computer space

Een LCD onder de standaard resolutie instellen geeft een erg wollig beeld. Dit is nog minder prettig voor de ogen dan de volledige resolutie met minipuntjes. Die pixels zijn in ieder geval scherp. Een CRT kan zijn lijndichtheid varieren en is altijd (vertikaal) optimaal. Ook horizontaal is een CRT flexibeler bij het kiezen van andere resoluties. Best pak je een monitor die groot is met een lage resolutie (bijvoorbeeld een 22 inch LCD met 1680×1050, of wacht je op Leopard. Leopard zal namelijk alle elementen van het besturingssysteem kunnen schalen. Dit is veel beter dan een lage resolutie kiezen voor een hr monitor.
    Kieskeurig biedt de mogelijkheid op pitchgrootte te selecteren, maar de genoemde 22inch 1680/1050 en klassieke 19inch 1280×1024 schermen lijken de grootste pixels te hebben.

Bijdrager
    1984
    ”marceljanssen”

Is bijv een LaCie 321 LCD (21,3″) wat beeldgrote vergelijkbaar of toch kleiner dan de electron II?

Of zijn er andere LCD monitoren die in de buurt komen van de electron II weergave. Ik wil niet naar een kleinere weergave maar wel minimaal 1280 x1024 behouden.

Grtn, Marcel

LaCie 526 LCD
    Monitor Groot beeldscherm van 25,5 inch (diagonaal) en hoge resolutie van 1920 x 1200, verhoogt het de productiviteit en maakt het volledige weergave op 1:1-schaal mogelijk van 2 pagina’s op A4-formaat met extra ruimte voor werkbalken.

Bijdrager
    marceljanssen

@ Martiniman, bedankt voor je tips en uitleg. Heel waardevol.
    Ik ben al eens rond gaan kijken en een optie is de Eizo CE210W

Jammer dat er nog niemand is die mij iets kan vertellen over de gevraagde vergelijking van de CRT en LCD van LaCie.

Ik ga maar eens opzoek naar een verkooppunt waar ik wat vergelijkingen kan doen met echte schermen.

Grtn, Marcel

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.