17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    Zwamy

Verf van de iPhone 7 door hoesje?!

Ik heb recent twee hoesjes gekocht voor mijn iPhone 7 bij smartphonehoesjes.nl. Mijn iPhone 7 (de matte versie) zag er nog zo goed als nieuw uit (paar kasjes op de achterkant). Zonder deze iPhone te laten vallen, is er nu aan twee hoekjes de verf af? Ik vraag me af hoe dit komt? Ik ben zeer voorzichtig met mijn iPhone. Dus kan het zijn dat het door de hoesjes is?

Dit zijn de hoesjes in kwestie. Zoals jullie zien wel de goedkoopste die er zijn. Dus misschien is het wel mogelijk.

https://www.smartphonehoesjes.nl/zwart-color-tpu-hoesje-iphone-8-7.html

https://www.smartphonehoesjes.nl/zwart-tpu-siliconen-card-case-iphone-8-7.html

Ik vroeg me ook af of het te doen is de achterkant te vervangen? Eigenlijk puur uit nieuwsgierigheid. Denk dat ik het zo ga laten. Je vindt wel veel achterkanten op het net, maar allemaal zonder Apple logo.

https://www.partly.be/iphone-7-blanco-achterkant-behuizing-zwart.html

Bijdrager
    Shmoo

Vervelend allemaal. Gewoon nooit meer iets kopen bij die frikandellen-webshops.

Bijdrager
    Zwamy

<p class=”cite”>Shmoo op 2 maart 2018 om 17:28</p>

Haha. Zoveel is wel duidelijk! Misschien had ik voor een iets kwalitatiever hoesje moeten gaan. Maarja dat kan je natuurlijk nooit weten. Iemand nog weet naar een achterkant voor een iPhone 7 met logo? Als het meevalt van prijs, is het misschien toch een optie.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@zwamy,

Dit hoesje kost bij Alibaba, 1,39 euro inclusief verzendkosten!!!

Bijdrager
    Zwamy

<p class=”cite”>JoopJoopJoop op 2 maart 2018 om 17:43</p>
    @zwamy,

Meaning? Dat ik me dubbel in ’t zak heb laten zetten? Slecht hoesje en nog eens te veel betaald ook.

Bijdrager
    vuurvreter

<p class=”cite”>Zwamy op 2 maart 2018 om 17:52</p>

@zwamy,

Meaning? Dat ik me dubbel in ’t zak heb laten zetten? Slecht hoesje en nog eens te veel betaald ook.

3 dubbel, en je iphone is beschadigd!

Bijdrager
    Zwamy

<p class=”cite”>vuurvreter op 2 maart 2018 om 18:14</p>

<p class=”cite”>Zwamy op 2 maart 2018 om 17:52</p>

@zwamy,

3 dubbel, en je iphone is beschadigd!

No shit Sherlock. Nu terug on topic? Een achterkant met logo?

Zo eentje dus, maar dan voor de 7. Zou toch te vinden zijn?

https://www.bol.com/nl/p/glazen-back-cover-achterkant-voor-apple-iphone-4-zwart-inclusief-benodigd-gereedschap/9200000056928622/?bltg=itm_event%3Dclick%26slt_owner%3DMCM%26itm_type%3Dproduct%26pg_nm%3Dmain%26slt_id%3D803%26slt_nm%3D1N-MCM-slot-opn1%26slt_pos%3DB3%26itm_lp%3D0%26slt_ttd%3D5%26mcm_ccd%3DVIED%26mcm_refdate%3D20160112%26mmt_id%3DMMTUNKNOWN&promo=main_803_VIED-1N-MCM-slot-opn1_B3_product_0_

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 2 weken geleden door  Zwamy.

Bijdrager
    McMeller

<p class=”cite”>Shmoo op 2 maart 2018 om 17:28</p>

Lekker kort door de bocht, wedermaal. Het belachelijk dure hoesje van Piel Frama, niet bepaald de frikandellen-categorie, heeft ook de iPhone 7 van mijn ouders beschadigd door een ronduit lompe ontwerpfout.

Moderator
    Night

Kortom, altijd eerst het hoesje goed bekijken op mogelijkheden tot beschadiging.

Klaar.

Nu de vraag: een originele achterkant voor de iPhone 7. Weet je zeker dat je dit gaat willen? Als ik de site van iFixit mag geloven (2x 103 stappen, 4-6 uur werktijd en rating “Difficult”), is de vervanging geen sinecure. De back cover zelf (met Apple logo) is voor prijzen tussen de 10 en 40 euro wel op eBay te vinden.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

ik begrijp het probleem niet zo. Een iPhone is een gebruiksvoorwerp, wat na verloop van tijd gebruikssporen zal gaan vertonen. Wil je dat niet, dan doe je er een hoesje omheen. Mocht de phone onder het hoesje toch beschadigen, dan geeft dat niet, want er zit immers een hoesje omheen waardoor het niet opvalt.

Bijdrager
    McMeller

Ben wel met de vraagsteller eens dat een hoesje dat je iPhone tegen schade moet beschermen, je iPhone niet mag beschadigen. Ben zelf overigens tevreden gebruiker van een OtterBox Strada. Voor het eerst een hoesje met flap aan de voorkant. Zonder vind ik comfortabeler, maar heb nu eens geen enkel krasje op mijn scherm, in plaats van lichte sporen.

Moderator
    Night

Ik heb ook een hoesje met een flap en magneetsluiting aan de voorkant. Zeer tevreden over, want de hele iPhone (voor- én achterkant) is beschermd en hij ziet er dan ook nog als nieuw uit. Door de magneetsluiting blijft de flap ook zitten als je hem bij gebruik tegen de achterkant aan vouwt.

Bijdrager
    Shmoo

Stel je voor je iPhone zou er niet meer als nieuw uitzien.

Bijdrager
    Martin55

Op 2 hoekjes de verf af bij siliconenhoesjes komt volgens mij doordat er teveel beweging in het hoesje zit. Dat in combinatie met wat scherp stof/zand zal je lak wegschuren.
    Ik heb zelf al meerdere hoesjes uitgeprobeerd, maar de originele lederen back-cover van Apple vind ik toch het prettigst en goed heeft mijn iPhone tot nu toe goed beschermd.

Bijdrager
    Stipken

De achterkant vervangen met een Apple Logo zal moeilijk gaan zonder bij apple langs te gaan, rechten. Bij Aliexpress kun je eens kijken bij achterkanten en lees de opmerkingen. Er staan erbij met een logo, echter niet op de foto. https://nl.aliexpress.com/category/200005299/mobile-phone-housings.html?spm=a2g0z.10010108.100004.5.53e370a1k76Wng

Bijdrager
    sunapple

Bijdrager
    Zwamy

<p class=”cite”>sunapple op 4 maart 2018 om 12:45</p>
    dbrand.com

Da’s vet! Ga ik eens bestellen!

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.