9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    kayintveen

Verf schade op Macbook Pro Touchbar. Iemand ervaring?

Hoi allen,

Ik heb een 3mnd oude Macbook Pro 15″ met Touchbar.
    Ik heb zowel onderop als op de topcase verfschade (as-in stukjes verf afgebrokkeld ofzo)
    Ook zit er een deuk links boven op mn topcover. Dit lijkt alsof ik onbehoorlijk met mn laptop omga, terwijl die netjes laptoptas in en uit gaat en meer niet.

Iemand ervaringen hiermee qua evt. garantie enzo. Eigelijk wil ik even terug gaan. zeker omdat ik deze het liefst wil verkopen mochten er vanavond nieuwe laptops aangekondigd worden (kan niet wachten op 6 cores en 32gb memory) als dat al gaat gebeuren;-)

Dit ios de topcase aan de kant van het scharnier.

Dit is de onderkant.

Moderator
    Night

Hoe is die deuk er dan ingekomen, als je zo zorgvuldig met je laptop omgaat? Het is geen verwijt, maar nieuwsgierigheid. Als je naar Apple gaat met het probleem van de afgebrokkelde coating zal dat ook een vraag zijn die je kan verwachten.

Bijdrager
    kayintveen

<p class=”cite”>Night op 4 juni 2018 om 10:50</p>
    Hoe is die deuk er dan ingekomen, als je zo zorgvuldig met je laptop omgaat? Het is geen verwijt, maar nieuwsgierigheid. Als je naar Apple gaat met het probleem van de afgebrokkelde coating zal dat ook een vraag zijn die je kan verwachten.

Absoluut dat is ook zeker een reden van deze post. ik heb geen idee. Die deuk kan echter gerelateerd zijn aan een zachtere case. ik bedoel die unibody macbook was onverwoestbaar. Dit is allemaal erg fragiel.

Bijdrager
    Jacktheripper

Het is niet goed te zien op de foto, maar kan het zijn dat je een case om je Macbook hebt zitten? Deze zorgen namelijk voor veel krassen en schade aan de behuizing van je Mac (spreek uit ervaring). Apple verkoopt zelf deze cases in de Apple Stores. Was helaas geen garantiekwestie.

Bijdrager
    kayintveen

<p class=”cite”>Jacktheripper op 4 juni 2018 om 15:46</p>
    Het is niet goed te zien op de foto, maar kan het zijn dat je een case om je Macbook hebt zitten? Deze zorgen namelijk voor veel krassen en schade aan de behuizing van je Mac (spreek uit ervaring). Apple verkoopt zelf deze cases in de Apple Stores. Was helaas geen garantiekwestie.

Nee gewoon los in de tas. maar kommop dit mag toch niet gebeuren. Volgende keer gewoon weer de lichte kleur, die heeft dat denk minder?

Moderator
    Night

Los in de tas? Zonder sleeve? Jij durft… Afgezien van de kans op deuken en krassen (die je proefondervindelijk hebt kunnen vaststellen) is de kans op interne beschadigingen ook groot door in de tas rondzwervende kruimels, stofdeeltjes etc. En wat te denken van een lekkend flesje drinken of een verdwaald stuk fruit?

Bijdrager
    sunapple

Ik moet hier om lachen, sorry hoor. Het is een aluminium buitenkant met coating en alleen als je er iets hards en/of scherps tegenaan beukt kun je dergelijke schade veroorzaken. Je kan proberen terug te gaan naar de dealer als er een deuk in je auto zit, maar die zal je dan raar aankijken als jij beweert dat het de schuld van het ontwerp van de auto is dat je schade hebt.

Apple gaat dit soort schade alleen repareren onder garantie wanneer je hem met beschadigingen uit de verpakking haalt bij aanschaf, wat na dat moment gebeurt is je eigen probleem.

Bijdrager
    kayintveen

Snap dat je moet lachen. En ja ik gebruik het als gereedschap. ik werk 10/12 uur per dag met dat ding en daar betaal ik ook een pro prijs voor. al mn voorgaande macbooks hadden dit probleem niet en aangezien ik deze al fragiel vindt aanvoelen doe ik hier veel voorzichticher mee dan met de vorige macbooks. Anyhow ga kijken of hij desnoods betaald gerepareerd kan worden voor een beetje een normale prijs.

Moderator
    Night

Voor een normale prijs…. dat kan je wel vergeten bij Apple…:-(

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.