3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    CaDoc

Verdwijnende harddisks van Airport Extreme (opgelost)

Sinds kort heb ik drie USB-harde schijven aan mijn nieuwe gigabit Airport Extreme hangen, en dat werkt prima. MAAR ongeveer één keer per dag zijn de schijven op mijn Macs ineens verdwenen en is het ook niet meer mogeljk deze opnieuw te verbinden. Het enige dat helpt is het opnieuw opstarten van de AE. Heb overigens alles zo ingesteld dat de schijven direkt kunnen worden verbonden door middel van een wachtwoord.

Nu heb ik eerder wel eens last gehad van dergelijke kuren met USB-harde schijven aan een Mac, dus ik heb zo’n vermoeden dat het wel eens weer hetzelfde euvel zou kunnen zijn.

Heeft iemand wellicht een ander idee?

Bijdrager
    CaDoc

Bedankt voor alle hulp :o maar ik heb het zelf opgelost. Het probleem zat hem in de slaapstand van mijn MBP. Als deze gaat slapen met de harde schijven nog verbonden treden er af en toe problemen op. Ik zorg er nu steeds voor dat ik de harde schijven alléén verbind als ik de computer niet in slaapstand zet.

’t Is mijns inziens wel een soort van bug, je zou toch zeggen dat de AE hiertegen bestand zou moeten zijn…

Bijdrager
    2xdutch

weet niet of dat echt een AE probleem is. Doet zich ook wel voor als je gewoon een share gemapt hebt naar een Mac of een Windows share en je mac valt in slaap.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.