9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    sally

Verdwijnende contacten na iPhone diefstal

Zelf heb ik geen iPhone (geen cloud ). Ik ben even benieuwd hoe dit werkt.
    Sinds vriendin zonder iPhone zit, heeft ze ondermeer dit probleem:
    Als het programma Contacts geopend wordt op haar MBA met een actieve internet verbinding, verdwijnen alle contacten als sneeuw voor de zon maar dan sneller. Contacten terughalen van de Time Machine (die echt actueel zou moeten zijn) levert alleen oude contacten op (pre iPhone?)
    Mijn vraag, wat gebeurt hier?

Bijdrager
    Godfather

Waarschijnlijk synchroniseert de nieuwe oneigenlijke gebruiker de contacten weg en heeft je vriendin iCloud aan staan op zowel het toestel als de Mac. Aangezien de meest recente handeling het wissen van contacten is, zal iCloud dit doorvoeren op alle gekoppelde apparaten. Een oplossing zou zijn om iCloud uit te zetten op het toestel maar dat zal lastig worden als de nieuwe gebruiker niet bekend is.

Bijdrager
    Hailstorm

iCloud-wachtwoord wijzigen. Dan kan de gestolen iPhone geen connectie meer maken.

Bijdrager
    GoeieDag

Blijkbaar maakt de ‘nieuwe gebruiker’ gebruik van haar iCloud. Wat denkt ze ervan om even Find My iPhone te gebruiken?!

Bijdrager
    Verdult

Ik zou inderdaad eerst van de opmerking van GoeieDag gebruik maken. gewoon via itunes installeren (als je hem nog niet hebt), dan verschijnt hij automatisch op je iPhone.

Bijdrager
    Rolandvbalen

Wachten tot degene weer contacten gaat toevoegen, dan weet je ongeveer wie hem heeft! (eigen nummer) Pa, Ma, Vrienden enz.

Bijdrager
    ro_me

Meteen gebruik van maken, is schijnbaar een domme dief. Kijk maar een via icloud.com, en dan ‘zoek mijn iphone’. Dan kan je ook de ‘verloren modus’ aanzetten.

Bijdrager
    sally

Sorry (mail van hier wil maar niet werken voor mij)
    Hartelijk dank voor reacties en tips.

Bijdrager
    GoeieDag

Het is niet de app die op de iPhone moet staan, wil je onderhavig toestel traceren, maar de instelling in de iPhone Algemeen>iCloud. Deze kun je niet meer op afstand activeren.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.