5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Lexie

Verdwijnen van opslagruimte

Ik merk de laatste tijd dat mijn iBook G4 (laatste) op een gegeven moment begint te ratelen en dat er dan zomaar 1gb aan ruimte op mijn harde schijf weg is. Nou is dat opzich niet zo’n probleem, maar nou had ik net nog 900 mb vrije ruimte en zag ik paar minuten later dat er nog maar 270 over was en hij nog steeds aan het ratelen was. Ik heb dus snel op herstart gedrukt, maar weet iemand wat dit is en hoe ik mijn “vrije” ruimte weer terug krijg?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    PietjePuk

900mb aan vrije ruimte is zowiezo te weinig. Ik dacht te menen dat je best een gig of 3 vrij houdt omdat OS X dat nodig heeft om mee te werken.

Bijdrager
    was frans

het zou kunnen dat je een programma zoals photoshop open hebt en flink aan het bewerken bent, je zult dan zien dat photoshop niet genoeg heeft aan je RAM geheugen en er virtueel geheugen bijpakt in de vorm van vrije schijf ruimte, normaal zou je als je je applicatie niet gebruikt of sluit je geheugen weer terug hebben. Als het goed is geldt dit voor meer applicaties die veel rekenkracht vergen.

Bijdrager
    Lexie
    ”was

het zou kunnen dat je een programma zoals photoshop open hebt en flink aan het bewerken bent, je zult dan zien dat photoshop niet genoeg heeft aan je RAM geheugen en er virtueel geheugen bijpakt in de vorm van vrije schijf ruimte, normaal zou je als je je applicatie niet gebruikt of sluit je geheugen weer terug hebben. Als het goed is geldt dit voor meer applicaties die veel rekenkracht vergen.

Het klopt inderdaad dat er nu na een 2e herstart weer genoeg ruimte is, maar ik had op dat moment alleen firefox aan staan en zelfs nadat ik deze had afgesloten bleef het ratelen door gaan
    :(

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”pietjepuk6546″

900mb aan vrije ruimte is zowiezo te weinig. Ik dacht te menen dat je best een gig of 3 vrij houdt omdat OS X dat nodig heeft om mee te werken.

Ik draai OS X op een iMac met een harde schijf van 2Gb, gaat best alleen een beetje langzaam.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.