11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    MVB

Verdwijnen beltegoed (prepaid) op geunlockte 1st gen. iPhone

Hallo,

Ik heb een eerste generatie iPhone; deze is geunlockt en hier bel ik prepaid mee. Sinds ik de iPhone 2.0 software er op heb staan is mijn beltegoed steeds zomaar op.

Kan het zijn dat hij op één of andere manier internet via mijn prepaid-provider en daar dus beltegoed van gebruikt? Kan het op een andere manier aan de iPhone liggen?:?

Excuses als deze vraag eerder gesteld is, maar ik heb geen idee waar ik op zou moeten zoeken.

Martijn

Bijdrager
    Bolle1961
    ”MVB”

Kan het zijn dat hij op één of andere manier internet via mijn prepaid-provider en daar dus beltegoed van gebruikt?

ja dat kan. kan je niet zien of er data verzonden / ontvangen wordt?

Bijdrager
    G-Force

Ik denk inderdaad ook dat je data aan het verstoken bent. Kijk eerst even in de instellingen of dit het geval is. Pas dus op dat je geen applicaties als maps, aandelen en weer gebruikt als je geen Wifi verbinding hebt.

Als je data via GPRS echt uit wil uitschakelen ga je op je iPhone naar http://www.unlockit.co.nz/unlock.php en kies je voor Fake APN (niet zelf getest, heb zelf een 3G namelijk).:) Als je geen T-Mobile hebt moet het volgens mij ook lukken in de instellingen van de iPhone.

Bijdrager
    MVB

Bedankt voor jullie reacties.

ik was er al een beetje bang voor:( Gelukkig is de schade beperkt tot 20 euro.

Voor de zekerheid heb ik maar die APN Changer geïnstalleerd, bedankt G-Force!

Heeft het mysterieuze ronde cirkeltje linksboven in beeld er ook iets mee te maken (naast het Wi-Fi icoontje)? Deze had ik voorheen ook niet.

Bijdrager
    Bernadictus

Nee, dat is enkel de aanduiding 2g/3g.

Maar even een vraag. Waarom beltegoed op een iPhone? Even los van jouw onderwerp komt het over alsof je het toestel gekocht hebt om stoer mee te doen? Een iPhone komt juist ten volste tot zijn recht met draadloos internet. Ik heb de mijne zakelijk en het is een godsgeschenk.

Bijdrager
    Switch

@Bernadictus:

ik heb ook een iPhone met prepaid. Ik sms meer dan dat ik bel, vandaar. Zo heeft iedereen wel een reden om zijn/haar voorkeuren te hebben.
    Het heeft niets te maken met “stoer doen”, waar haal je dat vandaan? Die veronderstelling raakt kant noch wal. Men neemt een iPhone voor het gebruiksgemak, de toepassingen, mogelijkheden en het design. Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Overigens werkt Eindeloos Online helaas niet met Hi Prepaid icm iPhone bij mij, maar als je vaak beschikking hebt over WIFI netwerken (thuis, school) vormt dat ook niet zo’n probleem.

Bijdrager
    Bolle1961
    ”Bernadictus”

Maar even een vraag. Waarom beltegoed op een iPhone?

om te kunnen bellen? lijkt me toch wel dat dat de hoofdreden is om een telefoon aan te schaffen

Bijdrager
    kullyy

Hallo, ik heb een vraag…
    als ik mijn wifi uitzet op mijn iphone verlies ik dan geen geld meer?
    ik ben namelijk al 30 euro verloren omdat mijn iphone elke keer geupgread word ofzo..

Bijdrager
    kullyy

@ MVB
    volgensmij heeft dat misterieuze rondje linksbovenin er wel iets mee te maken
    maar je kunt dat rondje uitzetten,
    je moet naar instellingen gaan, en dat naar netwerk en dan mobiele data uitzetten. (:

Bijdrager
    Jerry.w

@Kully

dit is een oud topic, maar goed:)

je wi-fi uitschakelen zal geen enkel zin hebben omdat deze gebruikt maakt van draadloze netwerken in de ongeving (dus hij haalt het internet uit bijv. je router thuis) daarvoor heb jij thuis een internetabbonement (soms in combinatie met tv en bellen) bij bijv. tele2. Je 3g (of 2g/umts) maakt echter wel gebruik van het netwerk via de schoteltjes, dit kost idd geld en met de iPhone draaien er veel processen op de achtergrond die internet gebruiken. Sommige providers willen je nog wel eens afsluiten voor internet als je hun klantenservice belt, maar dit weet ik niet zeker. Je zou in ieder geval even wat in het instellingenmenu kunnen rommelen:)

Bijdrager
    kullyy

@jerry

heeft dat rondje linksbovenin de iphone er ook iets mee te maken? je kunt het wel uitzetten maar ik weet niet of dat iets helpt.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.