8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Niels

Verdwenen schijfruimte na verwijdering bootcamp

Hallo,

Vandaag heb ik mijn Bootcamp partitite van mijn MacBook Pro verwijderd met de Boot-camp assistent. Normaliter wordt de vrijgekomen ruimte (in dit geval 40 Gb) teruggezet op de OSX partitie, echter dit is bij mij niet goed gegaan (ik kreeg ook een foutmelding; helaas weet ik niet wat exact meer welke).

Mijn harde schijf is een SSD van 250 Gb maar ik kreeg bij ‘Over mijn mac’ maar 210 Gb te zien. Hoe kan ik mijn schijf herstellen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
    Niels

Bijdrager
    Niels

Btw. Ik heb ook d.m.v. Het schijfhulpprogramma een herstel gedaan; dit had geen succes:(

Bijdrager
    Yggdrasil

Een back-up nemen van je bestanden en de schijf via de Herstelpartitie (opstarten met alt ingedrukt) de SSD herstellen.

Bijdrager
    Nicketick

Via herstelpartitie met Schijfhulpprogramma kan je de verdwenen ruimte zien en ook weer samenvoegen

Bijdrager
    MBPuser
    NielsDam op 30 augustus 2012

Btw. Ik heb ook d.m.v. Het schijfhulpprogramma een herstel gedaan; dit had geen succes:(

Wakker worden :angry:

Bijdrager
    Niels

Ik heb idd al via de herstelpartitie de schijf hersteld, maar de missende 40 Gb kreeg ik niet terug. Nog alternatieven of moet ik hiervoor naar Apple?

Bijdrager
    Niels

Ik heb inmiddels (gelukkig) zelf de oplossing gevonden. In het schijfhulpprogramma kon ik bij mijn hoofdschijf (en dus niet mijn hoofdopstart partitie die hieronder vermeld staat) in het tabblad partitioneren de verloren ruimte handmatig toevoegen.

Iederen iig bedankt voor het meedenken!

Bijdrager
    Yggdrasil
    MBPuser op 30 augustus 2012
    NielsDam op 30 augustus 2012

Wakker worden :angry:
    Er is een verschil als je ‘m herstelt in de herstelpartitie dan gewoon via OS X. Afijn, de TS zijn probleem is opgelost. Daar gaat het om…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.