8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Joske007

Verdwenen: Pages, Numbers en KeyNote?

Ik heb mijn Mac Mini met daarop Pages, Numbers en KeyNote aan een gezinslid geschonken.
    Bij de geheel nieuwe installatie en registratie met haar Apple ID ontbreken nu de programma’s Pages, Numbers en KeyNote?

Echter zijn deze in de Apple store tegen betaling te downloaden?

Iemand enig idee hoe ik deze programma’s die voorheen steeds gratis ter mijne beschikking waren, nu terug op deze Mac Mini kan zetten?

Bijdrager
    SunKeeper

Die zijn gekoppeld aan de Apple ID waar de Mac mini mee geactiveerd is. Dus jouw Apple ID.

Op een Apple ID schaf je een Mac(+programma’s) aan, of de programma’s los. Zo simpel is het.:)

Bijdrager
    FFH

Met je eigen apple id inloggen in de mac app store, downloaden en installeren en weer inloggen met het account van de dame.

Bijdrager
    SunKeeper

Let op dat je bovenstaande dan bij elke iWork-update opnieuw moet doen.

Bijdrager
    FFH

@sunkeeper,

Dat is helemaal waar, maar zo heel vaak zijn er voor iWork geen updates en zijn ze er wel dan zijn ze niet van grote urgentie.

Bijdrager
    Joske007
    fabfabhouse op 26 oktober 2015

Met je eigen apple id inloggen in de mac app store, downloaden en installeren en weer inloggen met het account van de dame.

Yes, dat was de truc die ervoor zorgde dat Pages, Numbers en KeyNote terug gratis ter beschikking zijn.
    Blijf het verder wel vreemd vinden waarom deze programma’s eigenlijk niet aan de Mac Mini zijn gekoppeld?

Bijdrager
    Brombeer

Verdienmodel. En apple houdt ook na de verkoop graag controle over jouw machine.
    Je boft maar dat je na de aanschaf van zo’n duur gadget niet zelf erover beschikken kunt, maar ermee naar het pijpen van Apple mag dansen.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 8 maanden geleden door  Brombeer.

Bijdrager
    FFH

Aankopen worden gekoppeld aan jou apple-id, dit heeft als voordeel dat jijzelf, op elke mac, beschikking hebt tot je aankopen.
    Je danst naar mijn mening dus niet naar de pijpen van Apple. Microsoft heeft hetzelfde, door bijv maar een licentie mee te leveren voor 1 apparaat. Hierbij is het programma wel aan een apparaat gekoppeld en is het niet mogelijk diezelfde licentie op meerdere apparaten te gebruiken.
    Daarmee is de invulling van Apple nog zo gek niet, aangezien de aankopen niet worden gecontroleerd op het feit dat ze op meerdere apparaten in gebruik zijn. Hiermee maakt Apple het dus gewoon mogelijk om in een thuis-situatie meerdere apparaten te voorzien van software die maar eenmalig is aangeschaft. In geval van updaten blijft het lastig, maar je moet het maar zien dan jij als het ware de ‘systeembeheerder’ bent.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 8 maanden geleden door  FFH.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.