6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Lonneke1976

Verdwenen minimaliserings-icoon

hallo lezers,

hier weet vast niemand antwoord op maar je weet maar nooit. ik heb vorige week een macbook gekocht en in de dock (rechts naast de scheidslijn) stond zo’n grappig tekentje (een soort springveer met een apestaartje erop) dat alle geminimaliseerde documenten en programma’s opving en ze weer terugschoot als ik ze weer wilde gebruiken. dat zag er heel grappig uit. het is niet zo belangrijk, maar ik heb op een gegeven moment dat tekentje willen verplaatsen en heb het toen losgelaten op het bureaublad (was gewend aan windows, grmpf), waarna het meteen oploste in een wolkje. En nu kan ik dat ding dus nergens meer vinden! als ik bestanden minimaliseer vliegen ze gewoon naar de hoek waar eerst dat dingetje stond. het is geen ramp, maar ik kan ik het niet uitstaan dat ik niet weet waar het is gebleven. het zit in elk geval niet in de prullenbak. weet iemand van jullie waar het op de schijf staat, of is het voorgoed verloren? het was namelijk zo’n grappig ding, vond ik.

dank vast en groetjes, lonneke

Bijdrager
    wjgmspeedy

Ik geloof dat je die springveer verkeerd begrepen hebt. De functie ervan is namelijk niet documenten terug te stuiteren. Elke weblink die je vanuit een browser in het dock sleept verandert in zo’n veer. Het zijn dus snelkoppelingen naar webpagina’s. Dat minimaliseren gebeurt gewoon zoals het hoort.

Bijdrager
    Lonneke1976

Ahaaaaa!! Nou, het grappige was dat ‘ie eerst een springveer was, en daarna de hele tijd een bepaalde website ging weergeven. Ik wilde er weer een springveer van maken (haha, lekker duf) dus daarom ging ermee pielen. Misschien heeft Apple dan ingesteld dat dat ding vóórdat je je eerste link hebt ingesteld een leuk kunstje doet? In elk geval dank voor je reactie, gelukkig vind ik dan in elk geval mijn tekentje terug…

Goed weekend,
    Lonneke

Bijdrager
    Liam

Net zo als je iets in de Dock kunt plaatsen, kun je er ook dingen uit verwijderen. Bij dat laatste heeft Apple een wolkje bedacht zodat je zeker weet dat die shortcut ook werkelijk uit de dock is verwijderd.

Het eerste wat ik doe na het installeren van een vers system is het verwijderen van die ‘springveer’. Ik bepaal liever zelf wat ik in de dock heb.
    Als je een programma even niet op de voorgrond wilt hebben kun je beter appeltje-H doen (behalve bij Photoshop, Adobe heeft een andere routine). Als je later het programma weer op de voorgrond wilt hebben doe je gewoon appeltje-tab net zolang totdat het ikoontje van het programma in het midden van je scherm omrand is. Als je dan de appeltje en tab toetsen loslaat komt het programma weer op de voorgrond. Als je na de eerste appeltje tab met je muis het progamma aanwijst en alles loslaat werkt het zelfs nog sneller.

Bijdrager
    Leander

Nog meer docktips.

Bijdrager
    Lonneke1976

Te gek allemaal, dank dank!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.