6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    De Molshoop

Verdwenen mail uit op mijn Mac

Hallo community,

Ik heb een nieuwe mac desktop gekocht ter vervanging van een uit 2009. Ik heb alles teruggezet met mijn Time machine en dit heeft goed gewerkt.

Nu mijn probleem:

In de mail app staan mappen in ( op mijn Mac) . In deze mappen zit oude mail, die ik wilde bewaren. Nu is alles uit de mail overgekomen met de time machine behalve de inhoud van deze mappen. Omdat alles overgezet is heb ik het idee dat ze wel op mijn nieuwe mac staan, maar dat deze mappen ze niet kunnen vinden.

Dus mijn vraag is: Weet iemand waar mail deze mappen neerzet ? Ik heb ook op de naam van de mappen via spotlight gezocht, maar daar kwam ook niets uit. En daar ik verder niets mis kan ik me niet indenken dat ze verdwenen zijn, alleen goed verstopt.

Wie weet het pad om ze terug te halen.

Bij voorbaat dan voor jullie hulp

Bijdrager
    GoeieDag

Als je de map ‘Mail’ in thuismap>Bibliotheek terugzet, moet alles weer zijn als voorheen. Of het staat al fout in TM. Heb je de oude Mac nog?

Bijdrager
    De Molshoop

Dank je wel voor je reactie.

Ik heb het terugzetten met de TM geprobeerd en de oude mappen staan er ook in, dus hier kan ik ze lezen en vinden. Maar ze komen niet in de zijkant van de mailbox terecht. Hier staan wel de namen van de mappen, maar zijn allemaal leeg. Nu heb ik een nieuwe map gemaakt genaamd proef, deze opgezocht in het mail bestand en er enkele van de oude bestanden ingesleept. Ook deze worden dan niet zichtbaar in de map proef.
    Ik denk dat er ergens een beveiliging in zit want deze bestanden zitten allemaal in een hoofdmap met een nummer. Ik denk dat deze bepaalt waar het komt te staan en dit niet zomaar is over te brengen naar een andere mac.

Tot zover mijn verhaal zijn er suggesties laat het horen.

Bijdrager
    GoeieDag

Zo vaak op deze manier gedaan, en het werkt gewoon wel. Alles staat waar het stond als je die map er weer (juist) inzet.
    Heb je de oude Mac nog?

Bijdrager
    1984
    De op 30 maart 2015

Nu mijn probleem:

In de mail app staan mappen in ( op mijn Mac) . In deze mappen zit oude mail, die ik wilde bewaren. Nu is alles uit de mail overgekomen met de time machine behalve de inhoud van deze mappen.

Had ik laatst ook , ik gebruik meerdere accounts , en had er een uitgezet met als gevolg legen mappen,
    indien je meerderde accounts gebruikt zet die dan eens allemaal aan ,ook al functioneren ze niet meer en kijk dan of er iets in die mappen zit…..

Bijdrager
    De Molshoop

Hallo hulpen,

Bedankt voor jullie hulp. Daar jullie tips ben ik toch in staat geweest om de oude mappen retour te halen.

Wat mij betreft is het opgelost en is dit probleem opgelost.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.