7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    OsA2

verdwenen iPhoto foto’s

Hey allen,

Ik heb een redelijk vervelend iets tegen gekomen.
    Ik plaats altijd mijn compact flash kaartje van mijn camera in een card reader om deze zo in mijn powerbook in te lezen.

iPhoto opent automatisch en vraagt voor het importeren van de afbeeldingen van de camera
    Ook deze keer was het zo. Ik vinkte het vinkje aan. Verwijder originele van camera.
    Met de bedoeling dat de powerbook het compact flash kaartje leeg maakte nadat de foto’s werden geïmporteerd.
    Er waren een aantal dubbele foto’s en tijdens het importeren vroeg iPhoto dus wat de doen met deze dubbele. Ik klikte op niet importeren. Daar dit +/- 92 foto’s waren klikte ik ook op toepassen op alle dubbele items. Na het import process waren mijn nieuwe 29 foto’s van het kaartje weg. Nergens te zien in iPhoto en op het kaartje stonden mooi alle dubbele foto’s nog steeds op. Via een Windhoos pc had ik gehoopt om in de .trashes map die op de CF kaart stonden nog de foto’s te vinden, echter daar stonden alleen foto’s in van een half jaar geleden.

Iemand enig idee of ik de foto’s nog kan terugvinden ergens? of dat er een programmaatje bestaat om de foto’s te recoveren?
    graag reacties. Ik heb op het CF kaartje nog niets verder verwijderd of niets bijgeplaatst.

Vriendelijke groeten,

Osa2

Bijdrager
    sedikit

Je kunt volgens mij één van deze programma’s misschien proberen( zelf heb ik er geen ervaring mee); photorescue
    http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/24474

edit: Ik ontdek volgens mij nòg iets beters.Volgens mij is dit programmaatje voor jouw probleem bedoeld: picture rescue

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/23958

Bijdrager
    tulipan

Ik heb geen idee hoe iPhoto met foto’s omgaat, maar als ie puur kijkt naar de bestandsnamen dan zou ik bij sommige camera’s heel goed oppassen.
    De meeste camera’s beginnen nml vrolijk weer bij 00001 als er niet 1 foto op de kaart staat (was bij mn sony compact camera het geval). Bij Canon kun je instellen dat de camera zelf moet doortellen (ook als je een andere kaart erin gooit). Lees dus de gebruikshandleiding van je camera goed door en verwijder in het vervolg anders handmatig (behalve de laatste foto dan).

Bijdrager
    Joffry

‘exif untrasher’ ? freeware te vinden op Versiontracker

Bijdrager
    OsA2

@tulipan: Gelukkig heb ik een canon fototoestel en staat de teller gelukkig op automatisch doortellen op meerdere CF kaarten.

@ Wooly Bugger : Exif untrasher maakt een soort dmg file met dezelfde files in als op de CF kaart. Ik kan de “defecte” fotos niet terugvinden

@ sedikit: beide proggies kunnen de verloren/defecte foto’s van de cf kaart lezen. Echter is de ene 29€ en de ander 59€

voorlopig nog geen foto’s hersteld dus. Maar wel al bedankt voro de hints. Ik kan nu toch zien dat de foto’s nog op de CF kaart staan (al is het in Hex formaat) of weet ik veel hoe.

vriendelijke groeten,

Osa2

Bijdrager
    OsA2

Gelukt

Na verder zoeken met exif untrasher is het gelukt om Gratis de foto’s terug te zetten

Enorm veel dank aan Wooly Bugger voor de oplossing aan te brengen
    Het waren niet zo overdreven belangrijke foto’s maar toch. Het is nooit leuk foto’s kwijt te geraken.

Osa2

Bijdrager
    timo

super programma dat exif untrasher. Iphoto sucks. Bijna 120 foto’s kwijtraken, kut software van Apple!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.