5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Bliss

Verdwenen audio output naar versterker

Al 2 jaar heb ik mijn iMac 500 MHz aangesloten op mijn vertserker zonder enige problemen, tot een paar dagen geleden. Op de een of andere manier werkt het niet meer terwijl er in de aansluiting niets is veranderd. Het probleem zit in de Mac omdat een discman wel een goed geluid geeft.
    De geluidsuitvoer door de ingebouwde speakers en een koptelefoon werken allemaal goed, alleen de ingebouwde oudio-output jack werkt niet. Als ik het tegen beter weten toch weer eens probeer en even later telleurgesteld weer mijn audio-stekkertje uit mijn Mac trek, heb ik ook geen geluid meer over de built-in speakers, noch via de koptelefoon.

iemand een idee wat hier an de hand is?

Dolf

Bijdrager
    HSL

er kunnen 2 dingen aan de hand zijn volgens mij,.. en een daarvan is maar logisch..

• soundcard is kaput.
    • of je hebt je mute knop ingedrukt. maar ik neem aan dat dat niet het geval is..:D

heb je iets geinstalleerd,.. (toen hij het opeens niet meer deed?) of gebeurde het echt heel spontaan?

HS-L

Bijdrager
    Bliss

soundcard is kaput.

Zou kunnen:(
    Maar dan kan ik toch ook geen geluid meer krijgen uit de headphone jacks. Of kan alleen die audio-output defect zijn. Zo ja, kan ik dat ergens mee opsporen (software of zoiets)

of je hebt je mute knop ingedrukt. maar ik neem aan dat dat niet het geval is..

inderdaard :P

Bijdrager
    Ruben
    ”Bliss”

…en even later telleurgesteld weer mijn audio-stekkertje uit mijn Mac trek, heb ik ook geen geluid meer over de built-in speakers…

Bedoel je daarmee dat je anders, als de stekker er in zit, juist WEL geluid hebt over de build-in speakertjes? Normaal zou dit natuurlijk precies andersom moeten zijn. Als het zo is als ik het hier begrijp lijkt het me dat gewoon de connector in de Mac tamelijk verrot is en dat de stekker erin als een soort “contact” fungeert waardoor je nog wel geluid hebt over je ingebouwde speakertjes.

Bijdrager
    Bliss

Bedoel je daarmee dat je anders, als de stekker er in zit, juist WEL geluid hebt over de build-in speakertjes?

Nee, als er geen stekkertje in mijn Mac zit heb ik geluid over de buit-in spakers. Als er wel een stekkertje in zit heb ik geen geluid. Een koptelefoon in de aansluitingen voorop de iMac doen het dan wel (met een koptelefoon natuurlijk)

Normaal zou dit natuurlijk precies andersom moeten zijn

zo gaat het nu dus ook:lol:

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.