7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    mac-addict

Verder studeren of een traineeship zoeken in deze branche?

Ik ben 24 jaar oud heb een mbo 3 + 4 diploma behaald op het grafisch lyceum ( digital media design+ grafisch vormgeven). Ik heb al aardig wat ervaring opgedaan als freelancer, maar ik weet jammer genoeg nog niet alles en heb nog veel te leren!

Mijn vraag is, zal ik dat gewoon op een school doen of is het beter om opzoek te gaan naar een bedrijf waar zij mensen zoals mij aannemen?

Ik zit dus te twijfelen tussen deze 2 opties ik heb de keuze om naar de HKU te gaan of een trainee ship te volgen.

Heeft er toevallig iemand tips waar ik leuke trainee plaatsen kan vinden ?
    ( is hier überhaupt veel vraag naar en wat verdien je er ongeveer mee ?)

Ik moet natuurlijk ook mijn huur etc. kunnen betalen:D

(ik werk nu trouwens als freelancer bij een bedrijf maar hier doe ik alles op eigen kracht dus ik heb niet iemand die mij hier wat kan leren jammer genoeg)

Graag wat advies van jullie:D

Met vriendelijke groet Remly:D

Bijdrager
    dirkwolthuis

HKU lijkt me een hele mooie school, maar je bent nu al 24 jaar, dus ik zou nu wel langzamerhand vast werk gaan zoeken. In de branche waarin je opgeleid bent, speelt opleiding een minder belangrijke rol dan in andere branches. Dus ik denk dat je door goed werk toch wel verder omhoog kan klimmen.

Bijdrager
    mac-addict
    dirkwolthuis op 02 augustus 2010

HKU lijkt me een hele mooie school, maar je bent nu al 24 jaar, dus ik zou nu wel langzamerhand vast werk gaan zoeken. In de branche waarin je opgeleid bent, speelt opleiding een minder belangrijke rol dan in andere branches. Dus ik denk dat je door goed werk toch wel verder omhoog kan klimmen.

Okay dus jij bent van mening dat ik mij zelf sneller en beter ga ontwikkelen als ik een vaste bij baan ga zoeken in deze branche in plaats van dat ik nog naar de HKU een 4 jarige opleiding ga volgen?

Ik zit echt zwaar te twijfelen waar ik later de meeste voordelen aan ga hebben want op school kan je ook weer beter netwerken! En dat is ook zeer belangrijk, vind ik :d

Nog meer mensen met advies ?!? :lol:?

Bijdrager
    SvS

Je hebt al wat jaren werkervaring opgedaan.
    Ik zou gewoon gaan werken, ander baan zoeken waar je wèl andere/meer ervaring kan opdoen. Verschillen tussen de bedrijven in grafische branche kunnen ook groot zijn…
    Ervaring, freelance of niet, is ook wat telt in dit geval. En je hebt nu andere lasten dan als student van 19 jaar.

Bijdrager
    mac-addict

inderdaad ik vind eigenlijk 28 jaar als afgestudeerde van de HKU ook wel heel erg oud zit ik zo te denken …

Bijdrager
    DV8

Jaren geleden zat ik met precies dezelfde issue. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een fulltime studie i.c.m. een dag (soms meer) in de week aan de slag bij een bureau. De overige tijd vul ik op met freelancen. Zo kan ik de huur blijven betalen, leer ik door en doe werkervaring op.

Bijdrager
    Marieke1232

Hoezo is 28 heel erg oud als afgestudeerde aan de HKU? Wat zegt leeftijd nou?! Voor wie studeer je? Voor jezelf juist! Je gaat toch niet niet studeren omdat het getal wat hoger is dan de gemiddelde student?
    Je moet dat doen wat je wil en waarvan jij denkt dat het nuttig is om verder mee te komen. Wat als je later nog “ouder” bent en denkt “had ik maar….”. Nu kun je nog studeren en je kan toch altijd op zoek naar werk! En stel dat je een goede baan hebt, wie geeft je daar garantie dat je die ook heel lang zal hebben? Verder studeren is ook pittig, maar dan heb je wel weer een extra papiertje!:) Ik lijk wel een decaan!:)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.