3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    lethelethe

Verdachte "active connections"?

Ik probeerde net Prey uit (preyproject.com) en gaf mijn MacBook als ‘vermist’ op. Eén van de rapporten bevat alle “active connections” en het valt me op dat dat er heel wat zijn. Is er een manier om uit te maken of die al dan niet verdacht zijn? Een aantal lijken dat in elk geval te zijn (bv. adressen die naar Z-Afrika of Zwitserland verwijzen zonder dat dat volgens mij een reden voor moet zijn. En hoe kan ik die “active connections” ongedaan maken? Bestaat er een programma om dat na te gaan en vervolgens ook ‘op te kuisen’?

Het is in elk geval zo dat mijn internet connectie erg traag is de laatste tijd…

Thanks!

Moderator
    unSOUND

Als je een programma als Litlle Snitch installeert, kun je vrij snel zien welke programma’s verbinding met het internet maken…

Bijdrager
    lethelethe

Bedankt voor dt tip. Heb ik geprobeerd maar niets bijzonder gevonden, ik heb sinds ik Little Snitch geïnstalleerd heb (de test versie) zelfs wat meer probleempjes, met name: de aanmaak van ontzettend grote log-bestanden (5 tot 10 GB). Geen idee of er een verband is…

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.