15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    stefve

Verbruik van iMac in sluimerstand te hoog

Hallo

Wanneer ik mijn iMac in sluimerstand plaats verbruikt deze nog altijd 80 watt en meer. Het scherm springt wel op zwart, maar je hoort en voelt de iMac wel gewoon verder werken.

Normaal mag deze toch nooit 80 watt verbruiken in sluimerstand? Wat kan ik hier tegen doen?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    stavos

Uitzetten?:nerd:

Maar heb je wellicht externe hardware aan je iMac hangen? Of instellingen waardoor je iMac niet volledig in sluimerstand gaat? En plaats eens een screenshot van je energiebeheerinstellingen.

Bijdrager
    MrBelloNLD

als je er mee werkt, dan is ie aan, anders gewoon uitzetten ?

persoonlijk van mening dat het beeldscherm sluimeren al bijna teveel tijd kost, bij “wakker worden”

ofwel gewoon aanlaten zonder sluimeren als je er mee werkt of denkt er zo meteen weer mee verder te werken.

Bijdrager
    stefve

Dag Stavos, bedankt voor je snelle antwoord!

Ik heb enkel muis en toetsenbord op mijn iMac aangesloten.
    Hier zijn mijn instellingen:
    [IMG]http://i49.tinypic.com/2zqc39c.png[/IMG]

Bijdrager
    Kdingo

Je zou de bovenste 2 uit kunnen vinken, voor de rest ziet het er allemaal vrij normaal uit.

Bijdrager
    stavos

Zijn er wellicht apps die open staan en de sluimerstand voorkomen?

Bijdrager
    Raddie

Als je de Mac hoort en voelt werken staat hij dus niet echt in de sluimerstand. Is er netwerktoegang die de sluimerstand weer opheft?
    Hier meet ik het verbruik in de sluimerstand niet, maar ik weet wel dat de iMac, zeker op warme zomerse dagen, binnen de kortste keren afkoelt als de sluimerstand ingaat, veel lager vermogen dan “aan” dus.

Bijdrager
    stefve

Ik ga eens proberen in een Safe Mode de sluimerstand in te schakelen, ook die netwerktoegang ga ik eens uitvinken. Verder zou ik niet weten welke applicaties sluimerstand zouden voorkomen, ik zal ze eens allemaal uitzetten.

Het is dus echt zo dat sluimerstand bij mij enkel het beeldscherm op zwart zet, maar dat is ook alles.

Bijdrager
    Raddie

Het vinkje bij netwerktoegang in “energiestand” voorkeuren staat bij mij overigens gewoon aan. Het enige verschil met jouw settings is de tijd die ik voor sluimeren heb ingesteld, die is hier veel langer (30-60 minuten). Skype draait hier constant en dat verhindert inschakelen van de sluimerstand blijkbaar niet.

Bijdrager
    stefve

Ik heb daarnet even de iMac in veilige modus opgestart. Eenmaal opgestart heb ik hem meteen in sluimerstand gezet. Dit deed hij perfect! Nu voelde ik de iMac niet meer draaien en het verbruik was nog maar 8 watt (zit ook nog switch op aangesloten).

Zou dit dus toch een applicatie zijn die dit tegenhoud? Voor de veilige modus had ik eerst elle applicaties in het dock afgesloten, maar toen wou de sluimerstand nog niet werken.

Bijdrager
    1984

Beperkte mogelijkheden in Safe Boot
    Mac OS X laadt in safe mode alleen Apple eigen systeem-toevoegingen, de zgn. ‘kernel-extensies’. Dit betekent dat wanneer een probleem niet optreedt in ‘safe mode’, het bij third party software ligt. In ‘safe mode’ werkt de Mac niet zoals je gewend bent (geen Wi-Fi bijvoorbeeld). Herstart de machine nadien op normale wijze. Macmiep

Bijdrager
    stefve

Kan het zijn dat de sluimerstand voorkomen werd omdat ik mijn internet deelde via wifi? (ik maak van mijn iMac een hotspot voor iPhone en iPad)

Ik ben nu ook één voor één mijn meest gebruikte applicaties aan het testen of ze de sluimerstand voorkomen.

Bijdrager
    GoeieDag

Hoe zet jij je Mac in sluimerstand; met een knop/menu commando?

Bijdrager
    stefve

Via het menu linksboven (apple logo) –> Sluimer
    Ik heb het net even getest via de knop en dat werkt ook. (ook via toetsenbord gaat)

Op dit moment heb ik dus geen probleem meer (nadat ik wifi heb uitgeschakeld).
    Het kan nog wel aan andere programma’s liggen die ik momenteel nog niet heb opgestart en andere keren wel.

Bijdrager
    1984
    stefve op 24 augustus 2012

Kan het zijn dat de sluimerstand voorkomen werd omdat ik mijn internet deelde via wifi?

Er zijn wel meer problemen met de sluimerstand klik

Maar zoals @GoeieDag al vroeg , er zijn meerdere manieren om de Mac in sluimerstand te zetten, persoonlijk heb ik ervaren dat via de toetscombinatie hij weer snel ontwaakte en via het ?menu niet.?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.