5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    McMeller

Verbruik Persoonlijke hotspot reguleren

Jeej, morgen een nieuwe databundel!

Hij is er bij mij deze maand doorheen gevlogen want ik heb veel gebruik gemaakt van Persoonlijke hotspot. Lang leve MB’s delen.

Het verbruik hiervan zou ik graag wat beter reguleren. Ik ken de app TripMode maar ben wat zuinig en zou dus graag een gratis alternatief willen.

Iemand suggesties of is TripMode gewoon de enige goede oplossing en zijn geld waard?

Bijdrager
    pruus

Waarom gebruik jij Hotspot? Is het voor andere apparaten? En zo ja, waarom zou je het dan willen reguleren. Kennelijk gebruik je het veel. En of je de Hotspot aan of uit hebt staan, maakt daarbij niet uit. Wellicht iets meer info?

Bijdrager
    KarelWillem

Waarom gebruik jij Hotspot? Is het voor andere apparaten?

Uiteraard.

En je wilt het reguleren, zodat die andere apparaten je data niet binnen een dag kunnen opslurpen.

Bijdrager
    MevalonicAcid

Misschien een vraagje dat hierbij past:
    Gaan je andere apparaten misschien app updates binnenhalen via de gedeelde verbinding? (zij maken gebruik van wifi en besluiten daardoor App updates te starten)

Bijdrager
    McMeller

Dank voor de reacties.

Reden hiervan is heel simpel. Ik deel mijn verbinding incidenteel met mijn MacBook Pro. De afgelopen dagen heb ik dat opgeteld hoogstens 40 minuten gedaan.

Gevolg is dat ik inmiddels alweer ruim 3 GB heb verbruikt waarvan 2,5 GB voor Persoonlijke hotspot. Dit zal niet komen door het mailen en surfen maar door wat mijn MacBook Pro goedbedoeld op eigen houtje is gaan doen, en daar wil ik een stokje voor steken.

Ik kan het verkeer overigens ook niet plaatsen want iCloud Drive, Foto’s en mijn app’s waren allang up-to-date. Malware kan de boosdoener ook niet zijn want ik heb vorige week een herinstallatie van al mijn apparaten gedaan.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.