1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:
    Bijdrager
    Marblewood

Verbroken verbinding Xbox360 en MB

Ik heb na heel veel prutsen en HEEL veel googlen eindelijk uitgevonden hoe ik met de hulp van mijn MacBook mijn Xbox 360 aan het internet kan aansluiten. Als het ware gebruik ik mijn MacBook dan als draadloze modem (ja ik weet het, eigenlijk heel beledigend voor zo’n geweldig apparaat) om de Xbox draadloos aan te sluiten via de gedeelde internetverbinding. (zeer handige link om dit te bereiken). Dit is een aantal weken heel goed gegaan, ik kon op xbox-live, online gamen, alles. Een aantal dagen geleden viel echter ineens de verbinding weg, en kon ik niet meer met de xbox verbinding maken met het internet. Ik heb alles gecontroleerd, de instellingen zijn nog steeds allemaal hetzelfde, ip-adressen enzo, ik kan alleen niet meer het schermpje krijgen dat op die site te zien is:

(dit scherm is te vinden door ‘programma’s => hulpprogramma’s => netinfo beheer’. Daarna klikken op ‘config’ in dat rijtje, dan ‘dhcp’, dan ‘subnets’)
    Bij mij is het vak waar ‘subnets’ boven staat doodleuk gewoon leeg. Eerder stonden hier wel alle gegevens, en die waren grappig genoeg exact hetzelfde als die van die gast die dat artikel heeft geschreven, en deze werkte dan ook. Nu is dat vak leeg, en is de verbinding met de xbox weg. Ik kan nog wel gewoon internetten met mijn MacBook, en ik heb ook voor zover ik weet niks aan de instellingen veranderd sinds dat die verbinding het wel deed (geldt voor allebei de machines). Ook geen nieuwe programma’s gedraaid of wat dan ook. De verbinding was gewoon van het een op het andere moment weg… Zijn deze gegevens op de een of andere manier gewist, zodat de xbox de vebinding niet kan oppakken, maar hoe kan het internet het op de MB het dan wel normaal doen? (Ik weet vrij veel van software, maar die netwerk-shit blijft toch een grote wazig mist voor me)Weet iemand hoe dit kan? Moet ik misschien mijn netwerkinstellingen op de MB resetten (en zo ja hoe?) en/of is er misschien een andere manier om aan deze gegevens te komen? Het gaat hier om de nieuwste versie van de MacBook van een paar maanden oud, zoals in mijn sig :apple:

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.