26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:

Bijdrager
    Mike

Verborgen Foto\'s

Goede dag,

Mijn macbook air late 2015 laat sinds kort geen afbeeldingen meer zien. Ik sla ze zoals ik normaal altijd doe op op mijn desktop en nu zie ik ze niet meer.

Ik weet niet wat te doen en heb geen zin om 30 euro te betalen bij de Apple Store en vervolgens te horen krijgen dat zij het ook niet weten.

MVG

Mike

Bijdrager
    koen

Sleep ze eens in een andere folder ipv de Desktop.

Bijdrager
    Mike

Ja dat heb ik natuurlijk al geprobeerd maar dan zie ik ze nog steeds niet.

Bijdrager
    sedikit

Misschien dat je ze met dit programmaatje ziet, Invisibles:
    http://blog.tice.de/index.php?rubrik=software&content=invisibles_nederl

Bijdrager
    GoeieDag

Hoezo ’30 euro bij de Apple Store’? De Genius Bar is toch gewoon gratis?!

Bijdrager
    tarun

Advies: zet geen bestanden op je desktop. Die is daarvoor niet bedoeld en wordt ook erg traag als er veel staat.

Bijdrager
    KarelWillem

Mijn macbook air late 2015 laat sinds kort geen afbeeldingen meer zien.

Als in: helemaal geen afbeeldingen? Nergens?
    Afbeeldingen in Foto’s of Voorvertoning kun je nog wel zien?

Wat bedoel je met ‘Ik sla ze op op mijn desktop‘?
    Waar komen de afbeeldingen vandaan die je op je desktop opslaat?

Als je in een Finder-venster Bureaublad selecteert zie je nog wel bestanden staan?

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 8 maanden geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    GoeieDag

Waarom schrijf je “Foto\’s” op deze manier?
    In principe is schuine streep een onderdeel van het ‘pad’, en daarmee zouden ze idd kunnen ‘verdwalen’.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik kan me vaag herinneren, dat bij een bepaalde handeling in de titel van een topic die backslash zich spontaan openbaarde. Dat is dus geen opzet.

Bijdrager
    Mike

De backslash is inderdaad geen opzet dit gebeurde automatisch.

Reactie op KarelWillem:

Als in: helemaal geen afbeeldingen? Nergens?
    Niet direct op mijn desktop wel als ik een apart Finder scherm open.

Afbeeldingen in Foto’s of Voorvertoning kun je nog wel zien?
    Ja wat ik heb in bepaalde mappen (bijvoorbeeld een map in icloud) die kan ik gewoon openen en bekijken.

Wat bedoel je met ‘Ik sla ze op op mijn desktop‘? Waar komen de afbeeldingen vandaan die je op je desktop opslaat?
    De afbeeldingen komen vanaf internet. ‘Ik sla ze op op mijn desktop‘ Hier bedoel ik mee dat ik Desktop als locatie gebruik voor het opslaan van bepaalde afbeeldingen. Dit moet ik veel gebruiken voor mijn werk.

Als je in een Finder-venster Bureaublad selecteert zie je nog wel bestanden staan?
    Ja maar het is wel vervelend om elke keer een Venster te openen om daarna weer naar desktop te gaan en de afbeelding te zoeken.

Reactie op GoeieDag:

Op de Apple site stond vermeld dat de afdeling technische support €29,- in rekening kon brengen. (ik sinds kort buiten de garantie, Overigens vind ik dit belachelijke service)

Heb inmiddels alle foto’s maar ergens anders in een map gezet en een bel-afspraak met apple gemaakt.

Vriendelijk dank voor de reacties!

Bijdrager
    KarelWillem

Als je dit op je desktop hebt staan, zie je dus wel mappen en bestanden, maar geen afbeeldingen?

…het is wel vervelend om elke keer een Venster te openen om daarna weer naar desktop te gaan en de afbeelding te zoeken.

Waarom moet je daarna weer naar de desktop gaan? Zoals eerder gezegd, is die eigenlijk niet bedoeld voor reguliere opslag van bestanden.

In een venster kun je de afbeeldingen ook gewoon previewen, en verplaatsen e.d. uiteraard.

Bijdrager
    KarelWillem

Als je het nu makkelijk wil doen, maak je een alias van je map Afbeeldingen op je bureaublad.
    Dan kun je alles van Internet af, zo in die map slepen.

Bijdrager
    Mike

KarelWillem.

Zoals je eerste foto heb ik het niet, ik zie hier geen Png’s en Jpg’s als ik deze hier opsla.
    Je tweede foto zo zie ik het wel. Alleen is dit dus voor mij vervelend om steeds een Venster te openen om vervolgens naar DESKTOP-Venster te gaan en dan de foto previewen etc. Ik wil gewoon zoals het was. Foto zoeken -> opslaan op desktop. -> Foto zien op desktop.
    En de foto’s blijven hier niet ik gebruik ze max 4 keer en daarna naar de prullenmand.

Bijdrager
    Mike

Als je het nu makkelijk wil doen, maak je een alias van je map Afbeeldingen op je bureaublad.
    Dan kun je alles van Internet af, zo in die map slepen.

Ja zal dit voortaan wel doen alleen ik snap gewoon niet dat ik dit zomaar constateer. Ik begrijp dat er alternatieven zijn maar zo was dit nooit op mijn macbook.

Bijdrager
    KarelWillem

Misschien heel suf, maar doe dit eens?

Bijdrager
    koen
    Mike op 30 november 2016

Ja dat heb ik natuurlijk al geprobeerd maar dan zie ik ze nog steeds niet.

Ja, dat kan ik natuurlijk ook niet weten.:-|

Bijdrager
    Mike

Misschien heel suf, maar doe dit eens?

Ook geprobeerd lukt niet. Heb een afspraak gemaakt met de Genius Bar want (nieuw probleem):

Van alle bestanden zijn kopieen gemaakt (en nee, niet door mij)

Gechat met apple maar die zei dat ik het beste naar de Genius Bar kon gaan en dat ze daar het probleem kunnen verhelpen.

Snap er nu helemaaaal niks meer van, of iemand hier moet zeggen ja dat is dat knopje dan ben je mijn redder:angel:

Bijdrager
    GoeieDag

Natuurlijk heb je dat wel zelf gedaan. Computers zijn domme dingen, die alleen heel goed & snel dingen kunnen doen waarvoor jij ze opdracht geeft -bijvoorbeeld heel veel files dupliceren.:wink:

Draai maar eens een EtreCheck rapport en plaats dat hier: http://etrecheck.com/#about

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 8 maanden geleden door  GoeieDag.

Bijdrager
    KarelWillem

Nee, de kans dat je Mac dat zelf heeft gedaan is niet heel groot (beter gezegd: bijzonder klein).

Dat is een onhandige heen en weer schuif actie geweest, meer niet.

Bijdrager
    Mike

Nee, de kans dat je Mac dat zelf heeft gedaan is niet heel groot (beter gezegd: bijzonder klein).
    Dat is een onhandige heen en weer schuif actie geweest, meer niet.

Natuurlijk heb je dat wel zelf gedaan. Computers zijn domme dingen, die alleen heel goed & snel dingen kunnen doen waarvoor jij ze opdracht geeft.

oke dan heb ik het wel gedaan:)

Hoe doe ik dit weer weg dan als ik zo makkelijk even al mijn bestanden dupliceer. EN als ik een kopie maak dan komt er kopie achter te staan ???

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, we weten ook niet ALLES hè!:)

Bijdrager
    GoeieDag

Duh! Als je de (menu) opdracht ‘Dupliceer’ geeft, dan komt er idd ‘kopie’ achter te staan.
    Maar als je door bv onhandig schuiven bestanden verdubbelt, komt er een cijfer bij.
    Probeer maar: sleep een bestandje wat op je bureaublad staat mét de Optie toets ingedrukt, dan dupliceert ie mét nummer!

Edit: wij weten toch wel ALLES, KW?!:nerd:

Bijdrager
    KarelWillem

Haha. Bijna alles. .;)

Bijdrager
    Mike

Haha.

Ik zei alleen dat ik het niet zelf heb gedaan omdat ik niet al mijn bestanden onhandig verschuiven.
    Maar goed nu het probleem nu duidelijk is.

sleep een bestandje wat op je bureaublad staat mét de Optie toets ingedrukt, dan dupliceert ie mét nummer!

Hoe haal je de bestandjes dan weer weg?
    :nerd:

Moderator
    Night

Ik snap nog steeds de vraag niet. TS zegt eerst dat hij niet ziet wat KW toont in zijn eerste afbeelding – dus thumbnails – maar als TS vervolgens een schermafbeelding plaatst n.a.v. duplicatiefouten, zie ik dat er wel degelijk thumbnails zijn aangemaakt.

En bestandjes haal je weg door ze te selecteren en dan
    1) naar de Trash slepen
    2) toetscombinatie cmd-backspace gebruiken
    En als je zeker weet dat je ehbt goed hebt gedaan, kun je daarna de Trashcan legen (rechtermuisknop op de Prullenbak klikken)

’Elementary, my dear Watson’

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 8 maanden geleden door  Night.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 8 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    GoeieDag

EtreCheck rapport!

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.