5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    ollebolle

verborgen desktop foler in home

hallo,
    de desktop folder die normaal in je home moet staan, is er niet meer, ale, ik zie het toch niet meer, ze is onzichtbaar geworden,
    hoe maak ik deze weer zichtbaar
    ja permissies herstelt, en herstart , niks uitgedaan

/dit begint meer en meer op windowstoestanden te lijken/ :sealed:

Bijdrager
    willemstraat

als je bedoelt dat de desktopfolder niet meer in je navigatiekolom staat links in de findervensters:
    open een nieuw findervenster, klik op de HDmap, ga naar gebruikers, kies je eigen thuismap. daarin staat een folder desktop. deze kun je nu naar je kolom links slepen en voila daar staat-ie weer.

Bijdrager
    ollebolle

nee, ik bedoel echt wel in de home directory,
    het is enkel bij mijn account, maar ik denk niet dat het mogelijk is dat het aan de preferences ligt van bv een finder ofzo.

Bijdrager
    cocoia

Open de terminal, typ “~” en druk op ENTER. Tik dan in: “cd ..” Tik dan dit in:

[code:1:9b2259815e]ls -a[/code:1:9b2259815e]

Als je dan je naam ziet zoals dit:

.jenaam

is hij hidden, je kan dan met CMD + SHIFT + G in Finder in die map “Users” .jenaam intikken en dan ga je erheen. Je kan hem natuurlijk unhiden als dat het geval is door het puntje te verwijderen.

Bijdrager
    ollebolle

nee, er stond geen puntje voor
    ik heb het anders opgelost
    desktopmap verwijderd via windows:P :mrgreen:
    en van dagelijkse backup terug gekopieerd naar home dir, en dan opnieuw ingelogd, et voila

de mapnaam was niet gewijzigd, in de terminal was ze niet hidden, want je zag “desktop” zelf bij ls -l
    en gewoon ls
    ik weet dus niet wat het was, maar het is weg:)

dank u beide voor de snelle replies en de hulp:)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.