7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    johny_bravo

Verborgen bestanden op extern opslagapparaat

Na een paar liedjes rechtstreeks uit iTunes naar m’n mp3 speler (iriver, ihp-100) te hebben gesleept.
    Kwam ik tot de conclusie als ik de mp3 speler opzette dat er van elk bestand dat ik erop had gezet nog een dubbel opstond met voor de naam een “._” , vb: “._tomjones.mp3”.
    Dit is echter geen mp3 file maar een verborgen bestand dat je op je apple computer niet ziet in de finder.
    Nu kan ik dit op één of andere manier oplossen dat hij die bestanden er niet opzet of ze op een andere manier synchroniseren?

ps: is er een programma waarmee ik met iTunes eender welke mp3 speler kan synchroniseren, niet enkel een iPod

Dank

Bijdrager
    Nikita

Waarschijnlijk heb je aan FinderCleaner een hoop voor die verborgen bestandjes.

Verder, als iTunes een bepaalde MP3 speler ondersteunt, zal iTunes direct openen bij het verbinden van die MP3 speler. Ik weet in elk geval zeker dat iTunes meer dan alleen de iPod ondersteund, want ik had eens een doodsimpel MP3-spelertje van een klasgenoot die direct in iTunes verscheen. Maar een apart programmaatje waarmee alle spelers in iTunes verschijnt, ken ik niet.

Bijdrager
    johny_bravo

wow, dankje man… findercleaner ziet er de perfecte oplossing uit.
    Ik laat wel iets weten als het werkt :P

Bijdrager
    1984
    ”Nikita”

Ik weet in elk geval zeker dat iTunes meer dan alleen de iPod ondersteund, .

:? http://www.bright.nl/consumentenbond-dient-klacht-in-tegen-apple :sealed:

Bijdrager
    Nikita

Ze kunnen lullen wat ze willen, maar er werd toch écht een Blokker MP3-stick herkend in m’n iTunes! Dat geneuzel van de Consumentenbond gaat volgens mij alleen over dat de AAC bestanden van de iTunes Store alleen op de iPod zijn af te spelen…

Bijdrager
    1984

Volgens de bond maakt Apple zich daarmee schuldig aan koppelverkoop, omdat je bij iTunes gekochte liedjes alleen op de iPod en (nog) niet op mp3-spelers van andere fabrikanten kan afspelen.

Klopt. maar ik vind het ook erg lullig van Apple. koop ik een liedje en dan kan ik het niet op mijn mobiele telefoon afspelen:x

Bijdrager
    Nikita

Op een cdtje branden (als audio CD) en opnieuw rippen naar MP3 in iTunes. Het is een omweg, maar het wordt in elk geval wél toegestaan. Kan je van heel veel andere winkels die WMA-liedjes met DRM verkopen niet zeggen. Ik vind dat ze die dan ook moeten aanpakken.
    Maar da’s een andere discussie :wink:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.