4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    robert1970

Verborgen bestanden op de desktop OS X Snow Leopard

Hallo allen,

Gisteravond was ik op mijn Windhoos laptop bezig en via mijn netwerkje had ik verbinding met mijn iMac mid. 2010 27″ i5.
    Ik zag toen dat op de desktop een stuk of 12 “.Facebookxxxx.jpg” plaatjes staan.
    Ook staat er een “.iTunes.plist” bestandje op de desktop. Ook niet zichtbaar op de Mac, maar in Windhoos des te beter.
    Hoe zijn die daar ooit terecht gekomen? Ik doe helemaal niets met facbook en mijn Mac draait nog op Snow Leopard.
    Het zijn verborgen bestandjes. Op de Mac zijn ze niet te zien.
    Kan ik die rommel veilig verwijderen? Ik neem aan dat iTunes zijn/haar “plist” bestanden elders bewaard?!

Ik houd van een opgeruimd systeem en die rommel die ik toch niet gebruik, zou ik graag weg kieperen.

Kan dat? Of worden die bestanden door het OS gebruikt?! De hoeveelheid van de bestandjes blijft gelijk. Er komen geen nieuwe bij.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik zou de optie aanzetten dat je verborgen bestanden weergeeft op de Mac. Vervolgens zet je die bestanden in de prullenbak en kijk je hoe je Mac reageert.

Als iTunes plots moeilijk doet (lijkt me sterk) zet je het .plist bestand terug. Maar volgens mij worden je .plist bestanden bewaard in de daarvoor voorziene map in je bibliotheek. Het is allicht een kopie die om de een of andere reden ooit eens daar terecht is gekomen.

Bijdrager
    robert1970

Die bestanden zijn niet te kopiëren, te verplaatsen of te verwijderen.
    Ze schijnen in gebruik te zijn!?

Bijdrager
    Gwenda

Intrigerend. Is het probleem inmiddels opgelost?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.