3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    patrriickk

verbindingssnelheid 144 up to 300 mbps

Hallo,

Momenteel heb ik een macbook pro retina, en een linksys router deze ondersteund 300mbps.
    Als ik kijk bij mijn verbindingssnelheid bij netwerk utillitys zie ik maar 144mbps staan.
    Kan ik dit wijzigen naar 300 ? ik wil mijn volledige bandbreedte pakken.
    Met vriendelijke groet,

Bijdrager
    Soulshaker

144Mbps is de max snelheid op een 2,4Ghz wifi N verbinding.
    Om 300Mbps te halen moet je gebruik maken van een 5Ghz frequentie.
    Dat zal je nog moeten instellen in je linksys router.

De 5hz frequentie is wel een pak gevoeliger voor storingen en heeft een kleinere reikwijdte.

Bijdrager
    Maurits

Toevoeging op Soulshaker: sommige routers adverteren met 300 Mbit op 2,4 GHz, maar dan moet je wide channels (40 MHz) gebruiken om dat te bereiken.
    Jouw buren zullen het niet waarderen als je die ‘wide channel’ optie gebruikt, (omdat dan jouw router op bijna alle kanalen interferentie geeft)
    Apple AirPort basestations ondersteunen om die reden geen wide channels op 2,4 GHz.

Is het wifi te traag dan? 144Mbit is redelijk lijkt me, en het is normaal dat je werkelijke snelheid lager is dan het theoretisch haalbare (wat je misschien alleen kan halen als je zonder buur-wifi en direct naast de router zit, en alle opties juist aanzet).

als je wilt zien welke wifi netwerken op welke kanalen staan, en welke instellingen, er is een wifi scanner ingebouwd in OS X 10.8.
    lees HT5606 met name het stukje -Utiltities – How to use Wifi scanning.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.