4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Mans

Verbindingsproblemen met een Ipod met kleurenscherm 20 gb

Ik heb eerder vandaag een Ipod van een vriend over gekocht, en probeerde hem vanavond aan te sluiten op mijn pc. De batterij was bijna helemaal leeg toen ik hem ophaalde, en toen ik hem thuis in de computer deed, kwam er een pop-up met dat de I-pod geformateerd moest worden (dit komt waarschijnlijk omdat deze vriend Mac gebruikt). Hij kon echter neit koppelen en nu kan er niks meer mee, behalve dat er telkens een klein zwart symbooltje komt (zonder verwitte achtergrond) van een Ipod adapter en een stopcontact. Ik neem aan dat dit betekent dat het ding opgeladen moet worden?

Maar dat doet hij dus niet. Mijn USB-ports zijn 2.0 (dus in orde volgens Apple) en volgens de handleiding heeft mijn USB-port ook een hoog vermogen ( Dit symbooltje . Toch laadt de Ipod niet op. Hebben jullie dat ook, dat wanneer een Ipod een tijd niet gebruikt is, dat hij dan ‘geboost’ moet worden met een power-adapter? Ik heb er namelijk net een aangeschaft via bol.com , maar kan hem nog annuleren als iemand mij kan vertellen hoe ik dit probleem kan oplossen.

Bij voorbaat dank,

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  Raymon Mens. Reden: Persoonsgegevens verwijderd op verzoek van poster

Bijdrager
    Sentitel

Als je jouw iPod reset, moet je hem aan netstroom hangen om hem bij te werken. In de originele verpakking hoort dan ook een adapter te zitten. Dit principe is bij de iPod nano en Video veranderd, voor zover ik weet.

Bijdrager
    petermac

Het heeft niets met een boost te maken. Door aan de netstroom te hangen wordt de firmware opnieuw geinstalleerd. Je iPod met een firewirekabel aansluiten op je pc heeft hetzelfde effect. (althans bij mij hier) Normaal gezien moet je die adapter erbij krijgen, en ook de firewire kabel die daar bij hoort, anders kan je je iPod niet aan de adapter hangen. Vraag dat maar eens aan die vriend van je.

Bijdrager
    Mans

Ok bedankt dan

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.