2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    whaha

    Verbindingen mogelijk maken met de Steelseries Arctis 3 Bluetooth headset

    Voor mijn, toen aankomende, Switch heb ik ooit de Steelseries Arctis 3 Bluetooth gekocht.

    Het idee is dan dat je dit apparaat bekabeld aansluit op je Switch en dan met behulp van Bluetooth verbindt met je telefoon (via de Nintendo Switch Online app of gewoon Discord). Dit werkt.

    Alleen kan ik diezelfde headset niet met bluetooth meer verbinden met mijn iMac 2019. Volgens mij kon ik dat wel met mijn vorige iMac. Ik doe dat niet zo vaak, want ik gebruik vaker mijn nuraphone om muziek te luisteren als ik aan het werk ben onder macOS. Die verbindt wel gewoon via Bluetooth, volledig automatisch zelfs. Als ik de Arctis 3 wil verbinden, valt de verbinding meteen weer weg.

     

    Ik dacht dat het dus aan macOS lag, maar als ik reboot naar Windows 10 dan heb ik weer een ander probleem. Dat wil zeggen, ik kan wél geluid ontvangen met die headset, maar niet versturen. Windows ziet het apparaat als een hoofdtelefoon en ziet de microfoon niet.

    Die doet het dus wel gewoon, want ik gebruik die regelmatig om mee te bellen in ‘iPhone mode’.

    Ik heb ook geprobeerd onder Windows om het bekabeld aan te sluiten en ik ga dat ook onder macOS nog doen om het een en ander te testen. Kortom:

    Arctis 3 werkt feilloos met iPhone

    Acrtis 3 werkt half met Windows.

    Arctis 3 werkt niet met macOS.

     

    Ik zal ook eens kijken of de Steelseries (website) ondersteuning kan bieden om het een en ander te trouble shooten, maar ik vind het maar vaag.

    Heeft iemand hier ervaring met deze headset?

    Bijdrager
    whaha

    Ik weet dat het niet netjes is om te dubbelposten of een onderwerp te bumpen, maar ik heb nog steeds geen oplossing voor het probleem.

    Inmiddels met mijn leverancier (van mijn iMac) gesproken en hij zegt:

    “Dit is een zeer lastige casus. Ik kan niet toetsen of hier sprake is van een defect of een compatibiliteit probleem of wellicht een software probleem.”

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.