8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    JM-Y

Verbindingen Airport Express [opgelost]

Ik heb een airport express welke het internet signaal draadloos verspreid door het appartement (verbonden met ethernet kabel aan de modem). Er zitten (op dagelijkse basis) 3 apparaten aan verbonden namelijk: een iPhone, Macbook-Pro en een Macbook. IP adressen worden allemaal door de modem aangemaakt. Tot hier aan toe nog niets aan de hand.

Wanneer ik er echter een 4e apparaat aan wil verbinden word dit geweigerd. Is 3 apparaten het maximum van de Airport Express of doe ik iets verkeerd?

(Het is overigens niet zo dat de modem niet meer ip adressen aan kan maken. Als ik het 4e apparaat poog te verbinden met het draadloze netwerk van de modem zelf gaat dit zonder moeite)

Bijdrager
    bouncer

Kijk eens in de Airport Configuratie (m.b.v. Airport Configuratie app) onder de tab Internet -> DHCP wat je begin en eindadres is.
    Die range bepaalt het aantal apparaten dat je kunt verbinden.

Bijdrager
    JM-Y

Ik zie niet goed waar ik nu precies naar moet kijken? (airport staat in brugmodes overigens, weet niet of dat iets uit maakt)

Bijdrager
    Pieterr

Vooral alles blurren! Iemand zou eens met jouw subnetmask aan de haal kunnen gaan!:lol:

Bijdrager
    madcat

Een airport Express kan maximaal 10 connecties aan. Ik heb zelf een extreme als router maar misschien is het hetzelfde, kijk bij het overzicht op wireless clients: hoeveel staan daar?
    Als je het daar niet ziet, check advanced -> Logs and statistics -> wireless clients of DHCP clients

Bijdrager
    bouncer

Als je Express in brugmodus staat, bepaalt je router de range. Dat andere ding, dat jij modem noemt.

Even wat dingen helder proberen te krijgen.

Heb je kabelinternet of adsl?

Op welk apparaat is het draadloze netwerk gedefinieerd?
    Ik meen uit verhaal te lezen dat je zowel op je modem/router een draadloos netwerk hebt. Klopt dit?

Bijdrager
    JM-Y

Ik maak gebruik van ADSL internet en het draadloos netwerk word door de Airport Express aangemaakt. Heb (om even te kijken of het werkt) het netwerk van de modem aangezet en daar kan ik dan 4+ apparaten mee verbinden. Dit netwerk is echter niet betrouwbaar, valt na ± een uur uit.

Als ik met het 4e apparaat verbinding probeer te leggen met de Airport express zegt logs and statistics het volgende:

Mar 11 22:13:15 Niveau:5 Associated with station 7c:c5:37:0f:31:a4
    Mar 11 22:13:15 Niveau:5 Installed unicast CCMP key for supplicant 7c:c5:37:0f:31:a4
    Mar 11 22:13:25 Niveau:5 Disassociated with station 7c:c5:37:0f:31:a4
    Mar 11 22:13:25 Niveau:5 Rotated CCMP group key.

Bijdrager
    JM-Y

Vind het een beetje suf van mezelf maar het probleem is opgelost. De Airport Express zond alleen een N signaal uit en viel niet terug naar b/g.

In ieder geval bedankt voor het meedenken jongens!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.