8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    minijob

Verbinding verdwijnt!

Beste Mensen,

Ik zit nu achter mijn mac mini dit te schrijven met internetverbinding! Naast mij staat een net gekochte 2ehands Powerbook met Airport. Als ik de verbinding heb gevonden klik ik erop, typ het wachtwoord en dan heeft hij verbinding. Maar na 1 minuut heeft hij geen verbinding meer terwijl op mijn Mac Mini wel?! Hoe kan dit?

Als ik dan weer naar het Airport tekentje ga in mijn menubalk staat ons netwerk er wel, en als ik het dan nog een keer probeer krijg ik weer hetzelfde verhaal. Kan ik dan niet zeggen dat hij gewoon de verbinding moet bewaren/behouden zodat hij hem er niet afgooit? Hopelijk snappen jullie het. Bedankt alvast!

Job Rietvelt

Bijdrager
    minijob

Nu staat ons netwerk er nog wel in maar geeft hij deze melding:

Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het verbinden met het Airport-netwerk ‘SpeedTouch04D…’.

Bijdrager
    Xcode

Ja, dat heb ik hier ook wel eens op mijn iBook…
    Het probleem doet zich hier alleen voor wanneer ik de iBook aan doe of ‘m uit sluinerstand haal.
    Gek genoeg valt dit in 80% van de gevallen op te lossen door de iBook weer in sluimerstand te zetten en ‘m er weer vanaf te halen. In de andere 20% van de gevallen ben ik het AirPort station helemaal kwijt, dan moet ik het AirPort station handmatig resetten.

Ik hoop dat er in dit topic een oplossing wordt gevonden, want het probleem is niet zozeer een ramp maar wel storend.

Bijdrager
    minijob

De foutmelding is er nu af en af en toe doet hij het niet maar wat Mac Gamer al zei voor 80% doet hij het…

Heeft iemand hier een oplossing voor of ligt het gewoon aan het windhoos-netwerk? (Wat me raar lijkt want de mac mini doet het wel ? :?) :x

Bijdrager
    Oppie

Probeer het eens zonder wachtwoord (heb je WEP of WPA?). Ik heb het al eens vaker geroepen hier, maar dan nogmaals: WEP/WPA is helemaal nog niet zo standaard protocol als men doet voorkomen. Zeker niet met de Alcatel SpeedTouch routers. Maar misschien dus ook een probleem in Apple’s Mac OS… (eigen ervaring).

Bijdrager
    Xcode

Naja, wij hebben zelfs een AirPort Express voor de draadloze internet verbinding…
    Nu moet ik er wel bij melden dat die ondersteboven in een warm cv-hok hangt.

Bijdrager
    minijob

Mmm…
    Hij heeft het een dag zonder wachtwoord gedaan?:|
    En toen kreeg ik weer zo’n foutmelding, heb ik het wachtwoord ingevuld en nu doet hij het.
    Raar maarja, Ik geloof dat er op die hoofdcomputer (windows) ook al een paar virussen zitten. Of heeft dat er niks mee te maken voor de verbinding.

Bijdrager
    Almerrrrr

Nee dat mag voor de verbinding niet uitmaken of het moet een verbinding zijn die via je windows machine gedeelt is?? Als alle machines gewoon via de router hun verbinding krijgen dan zijn er daar geen problemen mee.

Wat je nog eens kunt proberen is het kanaal van de speedtouch aanpassen. Het kan zijn dat dit wat storing opleverd met andere netwerken op apparaten in de buurt.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.