1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:

Bijdrager
    Willumpie

Verbinding Time Capsule valt regelmatig weg

De verbinding tussen mijn MBP en de Time Capsule (en dus ook Wifi) valt de laatste dagen ineens regelmatig weg. Via de iPhone en iPad werkt internet nog wel gewoon via Wifi en in het AirPort-configuratieprogramma op deze apparaten is alles normaal. (verbinding en groen bolletjes)

In het AirPort-configuratieprogramma op mijn MBP is dan het volgende te zien (meestal de 2e foto):

of

Situatie
    Ik werk op zolder aan een bureau met mijn MBP en de TC hangt in de meterkast beneden. Dus het zou de afstand kunnen zijn. Maar de iPhone en iPad hebben er op zolder aan het zelfde bureau geen last van… En daarbij werk ik al ruim 1,5 jaar in deze situatie en gaf dat nooit problemen.
    In de meterkast en rondom het bureau is niets veranderd zoals apparaten of kabels erbij o.i.d.
    Het lijkt dus iets in de MBP te zijn…!?

Onlangs heb ik wel mijn HD vervangen door een andere en via Time Machine alles terug gezet. Sindsdien doet het probleem zich voor.
    Ik heb de TC al een keer opnieuw opgestart en gereset. Beide hebben niet geholpen.

Tijdens het terugzetten van de gegevens via TM heb ik de ethernet kabel gebruikt omdat me dat sneller leek. Er staat me iets van bij dat verbinding via Wifi en ethernet tegelijk ook gezeur kan geven. Of is dat weg zodra je de kabel er weer afhaalt?

Kortom, wat is er mis en / of wat zou ik kunnen doen om het weer goed werkend te krijgen?

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.