8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    jeffo

Verbinding op afstand maken met ARD3

Ik heb al een tijdje ARD3 maar gebruik het nog steeds erg weinig omdat ik het niet voor elkaar krijg een externe verbinding te maken met een andere Mac. Op kantoor werkt het prima en kan ik (via het netwerk) de Mac van mijn collega bedienen. Maar wat ik wil is vanuit huis naar kantoor een verbinding instellen en vice versa. Thuis werk ik met een beveiligd draadloos netwerk op kantoor met een wired netwerk.

Ik heb op beide macs ARD aangevinkt en geprobeerd de IP nr’s in te geven, het nummer wordt herkend maar een verbinding komt niet tot stand. Wie kan mij helpen met een korte puntsgewijze oplossing hoe ik de verbinding kan maken?

Veel dank alvast.

Jeffo :apple: :roll:

Bijdrager
    Wildmac

Ja, het kan, maar je hebt te maken met meerdere type netwerken:

Kantoornetwerk, thuisnetwerk en niet te vergeten het internet…

De meest veilige weg en de meest betrouwbare met ARD is zorgen dat je van je thuisnetwerk mac, een vpn kunt opbouwen naar kantoor. Op deze manier ben je via het VPN “virtueel” onderdeel van het netwerk, en kan je direct naar de kantoormac.

Stap 1: Zorgen dat je VPN mogelijkheid hebt. Naar kantoor. Maak dan gebruik van het PPTP protocol.
    Stap 2: Maak een VPN verbinding met behulp van Internet Verbinding
    Stap 3: Neem controle over van kantoor mac met ARD

En ja er zijn ook nog andere manieren. Je kan als je maar 1 mac hebt te bedienen in dat kantoornetwerk, ook aan de gang met portforwarding. Maar dat wil niet altijd even betrouwbaar werken… En heb je meer dan 1 computer in het “vreemde” netwerk te beheren, ja dan gaat dat weer niet…

Bijdrager
    jeffo

Klinkt goed maar hoe zorg ik dat ik VPN mogelijkheden heb?

Groet,

Jeffo

Bijdrager
    Wildmac
    ”jeffo”

Klinkt goed maar hoe zorg ik dat ik VPN mogelijkheden heb?

Groet,

Jeffo

Wie beheert jullie kantoor netwerk? Die dus ….

Bijdrager
    jeffo

Nou ikzelf.

Bijdrager
    Wildmac

En wat voor router / firewall hebben jullie staan voor de internet verbinding, wat voor soort internet is het? kabel, adsl of sdsl?

En misschien is een offsite chat wat makelijker… Je hebt het over vpn….En dus niet geschikt voor de hele wereld….

Bijdrager
    mtersteege

Je moet in je router thuis portforwading aanzetten. ARD gebruikt bepaalde poorten.

Vanaf je werk maak je dan eigenlijk een connectie naar je publieke wan-adres, die de gegevens doorstuurt naar je private lan adres.

Michiel

Bijdrager
    jeffo

tks

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.