8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    ipanther

Verbinding na sluimerstand kwijt

Ik heb een siemens wireless adsl router, het probleem daarmee is dat telkens ik mijn computer uit slaapstand wakker maak, de verbinding weg is. Dan moet ik iedere keer terug gaan naar de configuratiepagina van mijn router (in de browser) en op connect klikken. Is het niet mogelijk om een permanente verbinding te behouden, zonder dat de verbinding verbroken wordt wanneer ik mijn ibook in sluimerstand zet?

Bijdrager
    Thijs

Ik denk van niet, in de software/protocol zit een bepaalde timer ingebouwd die na verloop van tijd checkt of er nog verbinding is. Is die er niet ( in het geval van de sluimerstand ) dan zal de verbinding verbroken worden. Dit is om te voorkomen dat een apparaat volloopt met verbindingen die er nooit meer komen….

Bijdrager
    rollercoaster

Hangt er van af welke router je hebt.
    Is het niet eerder zo dat je router automatisch de verbinding verbreekt omdat er gedurende een bepaalde tijd geen data-verkeer meer is?
    Kun je je router niet op “always on” zetten?

Roller

Bijdrager
    ipanther

Ik heb overal gezocht in de configuratiepagina, maar nergens vind ik een optie om de router always on of zoiets te zetten

Bijdrager
    EagerB0bNerd

ik heb sinds kort een dergelijk probleem met een Draytek Vigor wireless router en een airportkaartje in mijn iBook(combo 800) Het probleem is begonnen met de update naar 10.2.8. Vóór die tijd had ik gelijk verbinding als de iBook uit de sluimerstand kwam. Nu is de verbinding vaak weg, en het kost een boel gekloot om weer verbinding te krijgen.

Mijn router heeft overigens nog wel verbinding met het internet, en met de andere computers. Het WLAN lampje (op de router) brandt wel, maar het airport icoontje in de menubalk geeft aan dat er geen signaal is. Als ik de router even uit dan weer aan zet logt de iBook vanzelf weer in.

Is het probleem bij jou ook begonnen na de update na 10.2.8 ?

Bijdrager
    ipanther

ik heb wel voldoende verbinding met met router want ik krijg altijd volledig signaal. Het is gewoon dat ik telkens opnieuw terug moet ‘inbellen’, dit probleem had ik al voor X.2.8

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Ok, dus dat is het niet. Ik ken de Siemens niet, maar bij mijn router zijn er een aantal dingen die je kan doen om de verbinding te behouden:
    Als je ergens een waarde kunt invullen voor “idle time” vul hier dan -1 in.
    Bij de Draytek zit een optie “Keep Wan Connection”, de router stuurt dan om de zoveel tijd een Ping request naar de ISP, waardoor de verbinding “up” blijft. Als laatste zou je nog kunnen kijken of de router een optie heeft om de interne klok (van de router] gelijk te zetten. Als jouw router dit heeft, laat je de router vaak de tijd controleren.

Ik hoop dat je er wat mee kan.

Ikzelf wacht denk ik maar op 10.3.0, en hoop dat het probleem daarmee weer opgelost is.

Bijdrager
    ipanther

Heb het gevonden (denk ik)
    bij Wan configuratie kon je ofwel kiezen: end session after 20 min, ofwel always on. :P

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.