14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    sstralen

Verbinding mighty mouse valt weg (Opgelost)

Hallo,

Ik heb sinds vandaag mijzelf maar eens getracteerd op een wireless mighty mouse, maar als ik hem een seconde of 15 niet aanraak om een bericht te typen werkt hij niet meer.
    Ik moet dan mijn oude microsoft muis weer via usb aansluiten, verbinding met mijn mighty mouse verbreken en weer opnieuw verbinden.
    Voor de rest werkt hij perfect maar het lijkt er op dat ik een instelling over het hoofd zie.
    Wie kan me helpen?

Groeten sstralen

Bijdrager
    1984

Draadloze Apple toetsenborden en muizen gebruiken
    De draadloze Apple toetsenborden en muizen communiceren met behulp van Bluetooth draadloos met uw Mac. Hierdoor kunt u ze overal gebruiken. Met een draadloos toetsenbord en draadloze muis werkt u ontspannen en bladert u probleemloos door uw bestanden.

Om een draadloos toetsenbord of een draadloze muis van Apple in te stellen, gaat u als volgt te werk:
    Open het paneel ‘Toetsenbord en muis’ in Systeemvoorkeuren en klik op ‘Bluetooth’. Klik op ‘Configureer nieuw apparaat’ en volg de instructies op het scherm om uw draadloze toetsenbord en muis te koppelen. Maak eerst een koppeling met de muis en vervolgens met het toetsenbord.

Tips voor het gebruik van een Bluetooth-toetsenbord en -muis:

Uw draadloze toetsenbord en muis worden met twee AA-batterijen geleverd. De toetsenbord- en muissoftware geeft een waarschuwing wanneer de batterijen bijna leeg zijn. Het is echter raadzaam om altijd een extra paar batterijen bij de hand te hebben.
    Als u de computer koppelt aan de muis en het toetsenbord, geeft de computer beide een unieke naam. U kunt deze namen wijzigen in het tabblad ‘Bluetooth’ van het paneel ‘Toetsenbord en muis’ in Systeemvoorkeuren.
    Schakel uw muis en toetsenbord uit wanneer u ze langere tijd niet gebruikt. Dit verlengt de levensduur van de batterijen. U kunt ze uitschakelen met behulp van de aan/uit-knop aan de onderkant van de muis en het toetsenbord.
    Als u meer dan één toetsenbord en muis configureert, koppelt u één toetsenbord en één muis aan één computer. Configureer meerdere toetsenborden en muizen nooit met één computer.

bron HELP (Bluetooth)

Bijdrager
    sstralen

Bedankt voor de reactie, maar zo ver was ik al gekomen.
    Ik heb hem netjes zoals er aangegeven word aangezet toen mijn iMac opstarten.
    Naam gegeven, instellingen aangepast zoals scrollsnelheid.
    Maar zo gauw ik een mailtje o.i.d. ga typen moet ik verbreken en opnieuw verbinden.

Bijdrager
    jabesse
    Bijdrager
    sstralen

Ook dit had ik al gevonden maar blijkt ook niks uit te maken.
    Ik kon gewoon met mijn muis dit bericht openen maar na de eerste regel reageert hij al niet meer.
    Ik snap er echt helemaal niks van.
    Ik heb ook geen andere bluetooth connecties of iets dergelijks aanstaan.
    Dus er kan ook geen conflict zijn of iets dergelijks.
    Ik denk dat ik van de week maar weer even terug kan naar A-mac in Amersfoort.

Bijdrager
    jabesse

Zie je op je Mac dan ook een ‘bluetooth muis verbinding verbroken’ midden onder op je scherm oplichten?
    Doet het ledje onderop dan nog iets?
    Zelf wel eens gemerkt dat een batterij slecht contact maakte. Beetje eraan draaien hielp…
    En anders, inderdaad ermee terug.

Bijdrager
    sstralen

Nee onderin het scherm komt niet de melding dat de muis is verbroken.
    Het bluetooth symbool in de balk bovenin geeft ook aan dat er verbinding is.
    In dit menu moet ik hem ook verbreken en opnieuw verbinden.
    Het groene lampje onderop de muis brand ook gewoon als ik hem omdraai.
    Maar om de een of andere reden werkt hij pas weer na verbreken en opnieuw verbinden.

Bijdrager
    macnick

Terug gaan naar de dealer?

Bijdrager
    sstralen

Vandaag terug geweest naar de winkel en je raad het al daar deed hij het natuurlijk zonder problemen.
    Ik begrijp er echt helemaal niks meer van.
    Ik heb op aanraden van de medewerker een nieuw account aangemaakt om te controleren of hij daar wel zonder problemen werkt maar ook dat hielp niets.
    Ik heb in mijn bibliotheek mijn bluetooth prefs weggegooid en ook dat loste het probleem niet op.
    Ik ben een beetje de weg kwijt denk ik.
    Hebben jullie nog ideen?

Bijdrager
    iDuck

Heb zoiets ook wel eens gehad. Apparaat geheel verwijderen en opnieuw toevoegen en pairen hielp bij mij.

Bijdrager
    sstralen

Met geheel verwijderen bedoel je in het menu bluetooth het minnetje kiezen en daarna via het plusje weer pairen?

Bijdrager
    iDuck

Yep :)

Bijdrager
    sstralen

Ook dat helpt niet. Ik denk dat ik nog maar een keer naar de dealer toe moet, en wellicht een nieuwe moet vragen.
    Het is natuurlijk wel een nadeel dat ie het daar dan weer wel doet.
    Wat dat betreft zou je zeggen dat het probleem in mijn iMac moet zitten maar ik weet echt niet meer waar ik moet zoeken.

Bijdrager
    sstralen

Ik ben nog een keer terug gegaan naar de winkel en enige dat ze nog konden verzinnen was een hardware probleem in mijn iMac.
    Ik twijfelde daar aan omdat ik zonder problemen meerdere telefoons en headsets kon gebruiken.
    Ik dacht toen bij mezelf om mijn iMac maar opnieuw te installeren.
    Voordat ik daaraan begon heb ik voor de zekerheid maar een hardwaretest gedaan en spontaan deed hij het wel.
    Het vreemde is dat de hardwaretest geen problemen aangaf maar voor mij is het belangrijkste dat mijn muis werkt.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.