11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Evertson

Verbinding met Time Capsule

Beste Medemaccers,

Graag hulp bij het volgende :

Ik heb de beschikking over een draadloos netwerk. Via een router gaat het signaal “het huis in”. In het netwerk is verder het volgende gekoppeld : een PowerMac, een TC en een Powerbook. Alles werkt naar behoren. Echter nu het volgende : ik wil de Powerbook ook regelmatig via een ethernet-verbinding met de TC koppelen. De reden : regelmatig overzetten van fikse bestanden wat draadloos heeeeeel veeel tijd kost. Via ethernet gaat het in een vloek en een zucht. Ik krijg het echter niet voor elkaar.

Iemand suggesties,

Groet en alvast bedankt voor de hulp,

Evert Sonneveld

Bijdrager
    Pieterr

Even voor de duidelijkheid: heb je, naast de TC, nog een andere draadloze router?

Bijdrager
    Evertson

Ja,

Mijn signaal komt via glasvezel binnen in een Thomson-router. Van daaruit gaat het signaal draadloos het huis in.

Groet

Evert

Bijdrager
    Pieterr

Ik neem verder aan dat je de TC met een ethernetkabel met je Thomson router hebt verbonden.
    Dan heb je dus twee routers, en kun je het beste de TC in brugmodus zetten.

http://manuals.info.apple.com/nl_NL/Apple_AirPort_Networks_Early2009_N.pdf

Bijdrager
    Evertson

Pieterr,

Bedankt voor de hulp. Ik ga het proberen. Ik weet nu tenminste waar ik moet gaan zoeken.
    Ik hou je op de hoogte.

Bedankt

Evert

Bijdrager
    Evertson

Pieterr,

Het wil maar niet lukken. Mijn TC is overigens niet met een ethernetkabel met mijn TC verbonden maar via een draadloos netwerk.

Groet

Evert

Bijdrager
    Evertson

Foutje,

Mijn ROUTER is niet verbonden met mijn TC dmv een kabel maar draadloos

Groet

Evert

Bijdrager
    Pieterr

Is het niet een idee om dat wél te doen dan? :wink:

Bijdrager
    Evertson

Pieterr,

Ik begrijp je opmerking maar ons huis laat dat niet toe (geen kruipruimte e.d.)

Alsnog bedankt voor het meedenken.

Groet, Evert

Bijdrager
    Pieterr

Al eens aan een Homeplug gedacht?

Bijdrager
    mark-a-mac

Als je incidenteel gebruik wil maken van een ethernetverbinding tussen je TC en je Mac kun je voor die gelegenheid ook een aparte netwerklocatie aanmaken. Maar dat gaat denk ik niet als je óók de TC als client in je draadloze netwerk hebt ‘hangen’, je moet de TC dan afkoppelen.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.