16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    zoetvalk

verbinding met extern bureaublad

Ik heb een MBpro en alle software is up-to-date. Het probleem is dat ik niet kan inbellen via RDC Verbinding met extern bureaublad voor mac. Het gekke is dat ik op het netwerk van een college dat wel kan doen. Een VPN verbinding wordt gemaakt (op beide locaties) dus dat werkt. Kennelijk staat er in de instellingen van mijn eigen thuisnetwerk iets waardoor de verbinding niet gemaakt kan worden. Bestaan er ergens (min of meer) standaardinstellingen voor RDC in relatie tot het thuisnetwerk of heeft iemand andere suggesties.
    Alvast bedankt, Frank

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Staan de benodigde poorten wel open op je router? De UDP poort 3389 moet namelijk open staan. Of blokkeert je firewall soms?

Bijdrager
    zoetvalk

Hoe vind ik de poorten van mijn router en de instellingen van mijn firewall?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Firewall staat in Systeemvoorkeuren, onder ‘Beveiliging’ en dan ‘Firewall’.
    De poorten op je router kan ik moeilijk zeggen want dat verschilt per merk/model. Wat voor router heb je?

Bijdrager
    Superflu

Heb je TeamViewer als geprobeerd?

Bijdrager
    zoetvalk

Ik heb de firewall aan en uit gezet; dat maakt geen verschil met het maken van een verbinding.
    De router is een kpn experiabox 780. Hoe kom ik daar bij?

Bijdrager
    KingAchille

Via iChat of Skype kan het tegenwoordig ook allemaal.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Om in je router te komen:
    1. Ga met je browser naar 192.168.2.1
    2. Ga naar het inlog gedeelte en gebruik de gebruiker ‘admin’ en het wachtwoord ‘admin’.
    3. Ga naar port forwarding en voeg de poort 3389 in. Let erop dat het een UDP poort is.

Bijdrager
    zoetvalk

Beste Waffie,
    Ik kom uiteindelijk in de router maar ik kan van geen kanten inloggen; er staat een standaard kpn user en niets over udp poorten toevoegen. Heb je nog ideeën?

Bijdrager
    zoetvalk

ik bedoel “NIETS” over upd.

Bijdrager
    Goodheart

Op kpn.com staan de handleidingen voor de diverse experiaboxen. Daar kom je vast wel verder mee.

Bijdrager
    zoetvalk

Ik heb inmiddels getest of ik m.b.v. mijn dongle wel contact kan leggen. Daartoe heb ik de airport uitgezet, een VPN verbinding gemaakt en een verbinding gemaakt met de server. Dat werkt dus wel. Ik heb ook nog nog alle settings van het netwerk gecheckt bij enkele collega’s en daar zit geen verschil in. Kortom waar ligt het nu aan; toch mijn router?
    Dat brengt me weer bij een nieuw probleem want ik kan geen udp poorten toevoegen en ook de kpn handleidingen voor de experia 780 bieden geen soelaas.
    Kortom; Tom Poes verzin een list!? Wie weet raad?

Bijdrager
    Stirf

Misschien dat op dit forum een uitleg te vinden is. Ik geef je overigens weinig kans, KPN kennende.

Bijdrager
    zoetvalk

Ik ben inmiddels weer wat verder. UDP 3389 staat al standaard open (via Plug and Play Microsoft Remote Desktop en gekoppeld aan UDP en ook TCP), kortom… mijn router lijkt niet het probleem te zijn. Wat dan wel? Via KPN kwam ik inderdaad bij de handleiding, dat dan weer wel.

Bijdrager
    zoetvalk

En weer ben ik verder. Op kantoor kan ik nu contact maken met de server (via het bedrijfsnetwerk en RDC). Kortom; er moet iets in de thuissituatie (= router?) niet goed zijn. Ik sta nog steeds open voor goede raad!

Bijdrager
    ruujan

Misschien een domme vraag, maar hebben beide locaties niet dezelfde interne ip-nummering?
    Als ik het goed begrijp dan maak je een VPN vanaf huis naar je werk. Die VPN kan best opengaan (welk type trouwens?) maar data tussen beide netwerken zal niet worden uitgewisseld.

Dit zou ook verklaren waarom het met uitgeschakelde Airport via een dongle wel werkt.

De oplossing is in principe heel simpel. Nummer je netwerk om naar een ander netwerknummer. Bijvoorbeeld iets in het 172.16.0.0/12 gebied. Dat is ook voor private ip’s gereserveerd, maar je komt het bijna nergens tegen.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.