5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    wullie

verbinding maken tussen osX tiger en os 9

Hoi,

Sinds de invoering kan ik vanaf mijn Cube en vanaf mijn Powerbook (Tiger – OsX) geen verbinding meer maken met de iMac (Sys 9.2). Vanaf de iMac kan ik wel beide machines bereiken. Voor de upgrade naar Tiger werkte het wel beide kanten op.
    ik heb gezocht maar kon geen goed antwoord vinden voor mijn probleem. Waarschijnlijk zijn er mensen die wel goede info gevonden hebben…

Wullie

Bijdrager
    AppelJuice

Ik zit een beetje te denken in de richting van Appletalk. Is dit geactiveerd op de OSX computer?

Bijdrager
    wullie

Ja, dat is bij alle 3 de machines geactiveerd. Het blijft grappig dat ik wel vanaf de iMac(os09) de andere machines kan benaderen(osx) maar niet andersom. Het lukt niet op ip adres en ook niet met de computer naam.
    Dit alles lukte nog wel tot en met de laatste panther uitvoering?

Bijdrager
    AppelJuice

Heb je wel op de 10.4 machines de firewall juist staan.

Systeem voorkeuren -> delen en eventueel bestandsdeling aanzetten en toestaan in de firewall

Bijdrager
    wullie

Ik heb geen firewall aanstaan op mijn machines, die staat aan op de adsl-router. De firewall van osx zorgt ervoor dat er niet ongewenst op de machine aangelogt kan worden. Dat lukt nu wel(is ook de bedoeling) Ik kom alleen niet van de OSx machines naar de Os9 machine. Ik kan wel tussen beide osx machines sharen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.