8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    ikeman007

verbinding maken met internet via airport kaart

hallo,

Ik ben in het bezit van een Ibook G3 met mac os 10.2.8 en heb sinds kort een airport kaart gekocht. Ik had hem in mijn pc geinstalleerd en wilde nu op mijn school op het draadloos netwerk inloggen.

De airport kaar vind het netwerk wil en geeft ook een sterkte signaal weer maar bij internetverbindingen staat er helemaal onderaan status: onbeschikbaar :S?
    Bij een klasgenoot van mij die een macbookpro met tiger erop kun je een nieuwe 802.1x verbinding maken en lukt het wel met inloggen, maar bij mij in het zelfde menu kan ik die verbinding niet maken maar wel een nieuwe vpn verbinding…

Kan ik wel met mac 10.2.8 op het netwerk inloggen met mijn airport kaart of is dit gewoon een kwestie van instellingen?

hier een link van de school met de instructies hoe je met mac op het netwerk kan inloggen:

https://www.han.nl/insite/ict/content/Draadloos_werken_in_Arnhem_en_Nijmegen.xml_dir/handleiding_draadloos_netwerk_apple.pdf

kan iemand mij helpen?????

i.i.g bedankt

gr Ike

Bijdrager
    GJB

je link is alleen toegankelijk met een inlogcode van de HAN, maar misschien kan je hier je antwoord vinden.

Bijdrager
    ikeman007

okej, maar dit had ik ook al gevonden op de han site zoals de link maar hier staat dus dat je een nieuwe 802.1x verbinding moet openen/configureren maar het probleem bij mij is dat dat er niet bij staat alleen dat ik een nieuwe vpn verbinding kan maken.

hoe kan ik eventueel toch een nieuwe 802.1x verbinding maken/openen/configureren???

gr Ike

Geblokkeerd
    Anoniem

Apple added support for 802.1X in OS X 10.3

http://www.macworld.com/2005/03/secrets/aprilmobilemac/index.php?pf=1

Support voor 802.1x zit niet standaard in Jaguar. Helaas.

Bijdrager
    ikeman007

oke, maar kan je hem in 10.2 wel zelf instellen of gaat dat niet want komt niet echt wijs uit de tekst van jou link?

gr Ike

Bijdrager
    ikeman007

oke, maar kan je hem in 10.2 wel zelf instellen of gaat dat niet want komt niet echt wijs uit de tekst van jou link?

gr Ike

Geblokkeerd
    Anoniem

Dat zeg ik dus: Jaguar -kan- geen 802.1x spreken. Dus nee, het gaat niet werken.

Je enige opties:
    1. Kijken of school ook een onbeveiligd netwerk heeft, of eentje met WEP of WPA(2) beveiliging.
    2. Kijken of er zoiets bestaat als 802.1x software voor Mac OS X. Ik was nog niets tegen gekomen, dus ik geef je weinig kans.

Bijdrager
    ikeman007

okeeej,

bedankt voor jullie reacties, als het goed is ligt vandaag mac os 10.4 in de brievenbus, hopelijk gaat het dan wel lukken :lol:

gr Ike

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.