12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    imathijs

Verbinding Magic Mouse verdwijnt snel

Hallo een ieder,

Ik was benieuwd of het volgende normaal was. Ik ben in bezit van een Magic Mouse, mooi stukje techniek, maar naar mijn inzien een beetje te gevoelig stukje techniek. Op het moment als de muis door een beweging mijn bureau iets te hard raakt, en dat is helemaal niet hard, dan valt de verbinding weg. Na een klik heb ik dan na zo’n 20 a 30 seconden weer verbinding. Het is maar een klein tikje, maar weg is het. Op zich geen drama natuurlijk, want het apparaat werkt verder goed. Maar als je met een project bezig bent en hij valt regelmatig weg, dan begint het vervelend te worden.

Herkent iemand dit probleem? Of ligt dit echt aan mijn muis?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Bijdrager
    Chorro

Kijk even of je batterijen goed zitten en of de connectoren niet vuil zijn. Het kan zijn dat hij heel mager verbinding maakt met de batterij waardoor een schokje de stroomkring kan onderbreken.

Bijdrager
    deonprins

Dit is een bekend probleem. De oplossing;

Een stukje dubbelgevouwen papier(tje) tussen het klepje en de batterijen plaatsen en als het goed is moet de verbinding stabiel blijven nu. Werkte bij mij wel!

Bijdrager
    imathijs

@ Chorro, dat ziet er goed uit zo te zien. Geen vuiltje etc.

De oplossing zat ‘m in de tip van deopnprins. Krijg nou wat, gewoon een papiertje en hij onderbreekt de verbinding bij een tikje niet meer. Hoe simpel de oplossing kan zijn, bedankt!!

Bijdrager
    Star65

Even inhakende op dit probleem: Als mijn batterijen leeg zijn en ik ze verwissel (zonder de Mac uit te zetten) wordt de verbinding niet meer opnieuw opgebouwd.
    Oplossing is om de Mac opnieuw op te starten of om even een andere muis te nemen en naar Systeemvoorkeuren te gaan om de de muis opnieuw te laten detecteren.

Klinkt dit bekend en heeft iemand een betere oplossing voor dit fenomeen?

Bijdrager
    Stirf

1 keer klikken met je muis.

Bijdrager
    Star65

….dat had ik natuurlijk allang geprobeerd, ook uit/inschakelen van de muis.

Bijdrager
    Stirf

Fijn dat je compleet bent in je post :sarcastic:

Na het verwisselen van de batterijen zet je de muis eerst aan en daarna klik je er 1 keer mee. Uit je verhaal begrijp dat je alles als afzonderlijke acties hebt geprobeerd.

Bijdrager
    Star65

Right, dat was zo voor de hand liggend dat ik het niet heb vermeld, maar je hebt gelijk.:grin:

Het lijkt me logisch om na het wisselen van de batterijen de muis weer in te schakelen, een paar keer te klikken en dan zou hij toch weer gevonden moeten worden? Dat werkt dus niet bij 2 Macs alhier.
    Zie ik nog iets over het hoofd in de procedure?

Bijdrager
    martijnkoemans

@imathijs

Fijn dat je probleem is opgelost!! maar..
    Ik vind het toch gek dat je als je een muis koopt van 70 euro, moet oplossen met een stukje papier van 1 cent… Je zou verwachten dat je gewoon een goed product koopt die zeker 2 jaar lang mee moet gaan.
    Ik zou terug gaan naar de verkoper om garantie te vragen!

Bijdrager
    Stirf

@Star65: je doet het zoals ik het altijd doe. Mijn tips zijn nu op.

Bijdrager
    imathijs

@martijnkoemans

Gek genoeg neem ik dat inderdaad voor lief. Misschien heb je ook wel gelijk, ik zou eens langs kunnen gaan. De muis heb ik zo gek lang nog niet. Ik was blij genoeg dat het dit ‘probleem’ opgelost was.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.