2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    LighScan

Verbinding laat te wensen over

En desondanks ben ik niet bereid om de Airport Extreme hier meteen de volle schuld van toe te kennen.

De Airport staat slechts in de andere kamer (vanaf hier kan ik het gewoon zien) en op mijn MacBook krijg ik volle verbinding op zowel de 5Ghz als de 2.4Ghz band.

Op de andere 2 laptops (helaas Windows-laptops) laat de verbinding vaak te wensen over. Op zijn best krijg je 45% verbinding, en dit zowel onder Windows als onder Linux (1 laptop is enkel uitgerust met Ubuntu).

Die 45% lijkt me dan ook redelijk betrouwbaar omdat zowel Win als Lin hetzelfde zeggen.

Toch kan ik hier moeilijk mee omgaan: de verbinding valt bij hen soms volledig weg en bovendien merk je ook dat duidelijk dat je slechts 45% of lager krijgt: de pagina’s laden zich een stuk trager dan bij mij.

Wat ik al duidelijk heb opgemerkt is dat zowel de Win als de Lin laptops enkel op de 2.4Ghz band geraken en hierbij enkel op de verouderde G.
    Dit is ook duidelijk iets waarmee ik niet mee kan leven: beide laptops gebruiken een PCMCIA kaart van Linksys, model WPC300N.
    Je merkt duidelijk de “N” achteraan. Na opzoeking op het internet leer ik dat deze kaart inderdaad slechts op de 2.4 Ghz band geraakt, maar waarom krijg die geen N?
    Dit onder zowel Lin alsook Win. Ligt hier het probleem mogelijk?
    Mijn eigen laptop krijgt met gemak de N onder zowel 5 als 2.4Ghz.

Bijdrager
    LighScan

Blijkbaar ligt het toch aan mijn Airport.
    De 2 bovenste netwerken zijn die van mij. Vulpini is 5Ghz, Canidae is 2.4 Ghz. Kan er misschien nog wel iemand mij even toelichten waarom Canidae enkel op G blijft steken?

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.