8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Kroftie

verbinding kabelmodem verbreekt automatisch

Regelmatig wordt de verbinding van mijn kabelmodem (via modempoort) automatisch verbroken. Mijn modem blijft vervolgens hangen en in de menubalk blijft het woord ‘verbreken’ scrollen. Het gebeurt de laatste tijd regelmatig. Ik moet mijn modem uitzetten en herstarten en dan doet alles het weer.

Heeft iemand een idee waardoor dit komt? Heeft dit met de firewall in OSX (jaguar) te maken? Het lukte me bijvoorbeeld ook niet om een plaatje te uploaden in webmail, dan verbreekt de verbinding ook.

Chimera geeft soms de melding dat de verbinding is verbroken door een externe site.

Ehh…help!:(

Bijdrager
    awesomemac

Bij welke provider zit je?

Bijdrager
    MacX

In OS X staat (verbreek de verbinding indien inactief standaard ingesteld op 10 minuten) in ppp opties.
    Je kunt dit aanpassen in (Systeemvoorkeuren/Netwerk/Toon Interne modem/ppp/ppp opties)

succes

Bijdrager
    Kroftie

Ga ik proberen. Maar ik wordt er dus hoe dan ook steeds uitgegooid. Daar had ik met OS-9 geen last van.
    Ik heb trouwens een wanhoopsabonnement van Casema, bij gebrek aan beter. Trager dan mijn oude telefoon-provider helaas, maar onbeperkt online. Helaas is er nog geen ADSL beschikbaar bij mij in de buurt (en dat midden in de randstad, tis een schande).

Bijdrager
    awesomemac

IK zit ook bij Wanabee a service provider, maar heb nergens last van. So far, so good. Alleen dat ze soms ’s nachts werkzaamheden hebben is jammer.

Maar goed, doe wat MacX schreef, is volgens mij de beste oplossing en anders moet je maar weer een gil geven.

Bijdrager
    MacX

Als deze oplossing geen soelaas biedt dan ligt het probleem bij je provider.
    Ik heb eerder van dit soort problemen gehoord (bij Casema).

Sterkte….

Bijdrager
    MacMickey

:lol: Tja wie gaat er dan ook in Zoeterwoude-City wonen?:lol:
    FF serieus, Casema blijft problemen geven. Bijna alle providers trouwens, ze zijn niet bekend met de Mac en met Jaguar in het bijzonder. Afwachten dus en hopen.:? Suc6 ennuh doe de rest ff de groeten van me!!

Bijdrager
    crazy ivan
    ”Kroftie”

Ga ik proberen. Maar ik wordt er dus hoe dan ook steeds uitgegooid. Daar had ik met OS-9 geen last van.
    Ik heb trouwens een wanhoopsabonnement van Casema, bij gebrek aan beter. Trager dan mijn oude telefoon-provider helaas, maar onbeperkt online. Helaas is er nog geen ADSL beschikbaar bij mij in de buurt (en dat midden in de randstad, tis een schande).

Ja, inderdaad, Wanna-don’t is niet de meest ideale. Hun Broadband premium is ok trouwens. Je kan gerust 5 a 6 dagen onafgebroken on-line zijn. Stabiliteit is dus niet het probleem. In het begin zat het in mijn kast. (heb een lan draaien) Met name de connectie en het feit dat er meerdere lan kaarten in mijn kast zaten is een probleem geweest. Oplosssing is helaas nog steeds gebaseerd op trial&error. Suc6

Crazy Ivan

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.