6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Groeneveld

verbinding Imac naar HD TV

vanaf mijn Imac uit 2008 een verbinding gemaakt vanuit poort mini DVI naar een HDMI ingang van de HD TV.Wel beeld maar geen
    geluid. En beeld zelfde formaat als op computer. Kan dat schermvullend?

Bijdrager
    poing

Die mini DVI geeft alleen beeld door en geen geluid, geluid moet je via de audio uitgang van je mac laten gaan naar bv een receiver. Ik kijk bv altijd films met de vlc player, mijn mac is via hdmi aan de tv gekoppeld ik zet dan de vlc op fullscreen en mijn beeldinstelling van de tv op wide en dan zie ik de film beeldvullend op mijn tv

Bijdrager
    Groeneveld

Beste Poing, hartelijk bedankt voor je reactie. Maar wat is een vic player? Sorry maar ik ben een bejaarde digibeet. Groetjes

Bijdrager
    gerror

vlc player: http://www.videolan.org/vlc/
    Met deze applicatie kun je zo’n beetje alle videoformaten afspelen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Of je installeert Perian, dan kun je QuickTime gebruiken (wat ik in elk geval toch een makkelijker programma in gebruik vind dan VLC). Maar inderdaad moet je nog even een geluidskabel trekken tussen de audio-uitgang van de Mac (dat is die met een koptelefoonsymbool erbij) en de audio-ingang van de TV. Kijk in het boekje ervan welke dat precies is en wat voor stekker ervoor nodig is, of neem dat mee naar een winkel waar ze kabels verkopen; je hebt een kabel nodig met een 3,5 mm stereostekker aan één kant en wat dan ook in je TV past aan de andere.

@poing: misschien dat het gebruik van hoofdletters en wat meer leestekens in volgende berichten iets is om in gedachten te houden? Dan zien mensen bijvoorbeeld “VLC” niet meer aan voor “VIC” en zo …

Bijdrager
    Groeneveld

Beste Gerror en Jakko,

Beiden hartelijk bedankt voor de reactie.
    Ik heb reeds een Airport Express om mijn muziek draadloos vanaf de computer via mijn receiver af te spelen. Moet ik dan toch nog een kabel trekken vanaf mijn computer?
    Ik denk dat ik beter had gedaan een mediaplayer aan te schaffen, dan had ik alles ineen gehad.
    Kan natuurlijk nog. Dan is nu mijn Airport Express te koop. Je wilt wel eens wat maar als je er weinig
    verstand hebt dan kan je beter niets doen..Maar ja, dan kan je beter in bed blijven. Groetjes

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.