8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Gert84

Verbinding Airport Extreme met PC Laptop

Ik heb sinds een paar maanden een Airport Extreme basisstation. Met mijn iMac werkt het perfect. Het me alleen nog niet gelukt om verbinding te krijgen met mijn school laptop (NEC Versa P520).

Deze laptop heeft een 802.11b netwerkkaart. Het Airport netwerk staat er niet bij in de wireless network lijst.

Ik heb al vanalles geprobeerd met de configuratiesoftware (Draadloze beveiliging, netwerknaam, radiomodus, kanaal). De airport extreme staat gewoon als zichtbaar ingesteld…

Heeft iemand enig idee hoe ik verbinding kan krijgen?

Bijdrager
    macpro

Mogelijk heb je iets aan deze tip op de Apple support site:
    WPA2 support requires Microsoft update KB893357 and a wireless card that supports WPA2

Bijdrager
    Nikita

Zeker weten dat de Airport een B/G signaal uitzendt en niet alleen een G-signaal? En inderdaad voor WPA2 – beveiliging heb je minimaal XP SP2 nodig.

Bijdrager
    Gert84

Ik heb service pack 2 en alle updates geinstalleerd. Hij staat ingesteld op B/G/N dus daar moet het ook niet aan liggen. Mijn laptop ondersteunt geen WPA, daarom heb ik encryptie ingesteld op wep, maar ook zonder encryptie doet hij t niet.

Iemand nog andere suggesties?

Bijdrager
    Oppie

Optie ‘Gesloten netwerk’ aan? (Ook wel genoemd: hide SSID.)
    En ook geen toegangscontrole aangezet (Ook wel: MAC adres filtering.)

Bijdrager
    mukair

Kanaal LAGER dan 12 geprobeerd?
    (ik zie dat je kanaal hebt geprobeerd, maar niet wat…)
    in een groot aantal windows computers zit n.l. een amerikaanse wireless kaart, die alleen kanaal 1-11 ondersteunt (waardoor je het netwerk niet ziet wanneer deze op kanaal 12 of 13 (deze kanalen worden soms ook gekozen door ‘automatisch)

Bijdrager
    macpro

Goede tip! Daar heb ik me laatst ook mee gekloot door handmatig het kanaal op 13 te zetten.
    Laptop met 11 mbits kaart had meteen geen toegang meer.

Bijdrager
    Gert84

Goede tip idd!

Nu werkt het.

hij stond automatisch op kanaaltje 13…

Stom dat zoiets nergens te vinden is in de documentatie. Maargoed het is verholpen.

bedankt!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.