5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    koolmees

Verbinden tussen laptop en vrij netwerk

Hallo allemaal,

Ben hier op vskantie in Frankrijk op de camping een wifipunt trgen gekomen. Naam is NETGEAR en is onbeveiligd. Nu heb ik op mijn ipod een goede berbinding, maar als ik de verbinding tot stand probeer te brengen op de macbook, voor m’n moeder erg handig, lukt dat niet. Hij bindt hem niet, terwijl mijn ipod youch doe er naadt ligt wel goede verbinding heeft. De iPhone van m’n vader vindt hem ook niet, maar dat zou kunnen komen omdat ik op mn ipod heb verbonden via wifitrak en hij heeft die niet.. Heb al gedacht aan thetering via de iphone naar de laptop, maar dat gaat dus niet zonder verbindibg. Heeft iemand een idee hoe ik kan verbinden met de laptop? Ik weet btw niet waar het netwerk vandaan komt, dus ik kan ook geen contact opnemen..

Alvast. Bedankt voor een reactie!!

Gr Kees

Bijdrager
    Ian83

Dit is geen oplossing, maar even een nota bene: je kunt wifi niet doorgeven via de iPhone naar de Mac. Alleen gprs en hdspa (3G) worden gebruikt tijdens tethering.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik weet btw niet waar het netwerk vandaan komt, dus ik kan ook geen contact opnemen..

Bij mijn weten kent ook Frankrijk wetten over computervredebreuk, dus je -wilt- niet eens contact opnemen met de eigenaar. Die wil waarschijnlijk niet dat je op z’n netwerk zit.

Hoe dan ook… Geen idee waarom de Macbook’m niet ziet, buiten de mogelijkheid om dat ze de SSID verbergen. Je kan natuurlijk altijd proberen de SSID handmatig in te vullen bij het maken van een verbinding.

Vergeet in godsnaam niet dat een open Wifi net ook een “honey pot” kan zijn. Het is triviaal om al je wachtwoorden en je verkeer af te luisteren terwijl je via hun “open” netwerk zit te Interwebben.

Bijdrager
    Ian83

Dat laatste wist ik niet, goeie tip!

Bijdrager
    koolmees

Dat laatste is idd een hele goeie, bedankt.hij is trouwens net gevonden, weet niet hoe maar opeens lukte het!

Bedankt.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.